ارسال به دیگران پرینت

اولین مورد مشکوک ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا

شناسایی سویه جدید کرونا در اروپا

سه کشور آلمان، انگلیس و جمهوری چک از شناسایی افراد مبتلا به سویه جدید آفریقایی اُمیکرون در کشورشان خبر دادند.

شناسایی سویه جدید کرونا در اروپا

 مقامات آلمان  از شناسایی اولین مورد مشکوک ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا، اُمیکرون، در فردی که از آفریقای جنوبی بازگشته است، خبر داد.

«کای کلوس» وزیر امور اجتماعی ایالت هِسِن  که فرودگاه بین المللی فرانکفورت در آن واقع است، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «شب گذشته چندین جهش ویروس کرونا در مسافری که تازه از آفریقای جنوبی به آلمان بازگشته بود، شناسایی شد.»

همچنین موسسه ملی بهداشت عمومی جمهوری چک نیز امروز (شنبه) اعلام کرد که یک مورد مشکوک به سویه اُمیکرون در فردی که مدتی در کشور نامیبیا بوده، شناسایی کردند. سخنگوی این موسسه با صدور بیانیه‌ای در این باره توضیح داد: «یک آزمایشگاه در حال بررسی برای یافتن نمونه مثبت سویه اُمیکرون در این فرد است. ما منتظر تایید یا رد این مورد هستیم.»

در لندن نیز وزیر بهداشت انگلیس از ثبت دو مورد ابتلا به سویه اُمیکرون ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

سویه جدید کرونا شامل ۵۰ جهش مربوط به ویروس SARS CoV-۲ اصلی است که در سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد. این نوع جدید ویروس به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.

روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی این سویه جدید را نامگذاری کرد و آن را نگرانی جدید نامید. با این اعلام شناسایی این سویه جدید، بازار‌های سراسر جهان به هم ریخت. منشا این گونه جدید منطقه جنوبی آفریقا اعلام شده است. چندی پیش، کشور‌های انگلیس، آلمان و ایتالیا مرز‌های هوایی خود را  به روی آفریقای جنوبی بستند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه