ارسال به دیگران پرینت

خراسان رضوی

تزریق واکسن کرونا به پیرترین فرد جهان

این زن مسن ادامه می دهد: ۲۵ ساله بودم که ازدواج کردم و از این بیشتر نمی دانم و از این دنیا چیزی از من نپرسید که آگاه نیستم.

 تزریق واکسن کرونا به پیرترین فرد جهان

فاطمه نوروزی که ساکن تربت جام در خراسان رضوی است با ۱۲۲ سال سن از پیرترین افراد دنیا است و حتی شاید بتوان گفت پیرترین فرد جهان است.

به گزارش ایلنا، بیش از این کین تاناکا ژاپنی با ۱۱۸ سال سن به عنوان پیرترین شخص زنده جهان بصورت رسمی معرفی شده بود و ژان کالمان فرانسوی با ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز پیرترین فرد تاریخ است که در سال ۱۹۹۷ میلادی فوت کرده است.

فاطمه نوروزی متولد ۱۲۷۸/۷/۱ هجری شمسی در شهرستان تربت جام است و ۱۲۲ سال و ۲ ماه و ۵ روز سن دارد.

وی که حافظه تاریخی قوی ای ندارد در مورد سن بالای خود می گوید: خودم هم نمی دانم چرا اینقدر سن کردم و با خدا می گویم ای خدا اولاد و پیر و جوان را پیش خودت بردی ما را تا که زنده نگه می داری و مرا با ایمان بمیران.

این زن مسن ادامه می دهد: ۲۵ ساله بودم که ازدواج کردم و از این بیشتر نمی دانم و از این دنیا چیزی از من نپرسید که آگاه نیستم.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند کنونی فاطمه نوروزی می گوید: مادرم ۲ دختر داشته است و اولین فرزندش متولد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی بوده است که هر دوی آنها فوت کرده است و من الان تنها فرزند مادرم هستم.

وی افزود: مادرم از زمانی که یاد دارم به نماز پایبند بوده است و علت سن بالای مادرم را ایمانش می دانم چرا که مادرم نه اهل ورزش بوده است و نه هم خوراک مقوی و خاصی داشته است.

وی که یکی از مسن ترین افراد ایران و جهان است به سختی و با کمک عصا راه می رود و وضو می گیرد و نماز پنجگانه خود را می خواند و دچار بیماری قلبی، فشار خون و چربی خون و شنوایی و بینایی اش ضعیف است.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند فاطمه نوروزی ۶۹ ساله و دارای و ۷ فرزند و ۸ نوه است.

فاطمه نوروزی روز پنج شنبه اولین واکسن کرونای خود را در منزل تزریق کرده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه