ارسال به دیگران پرینت

ریزش مو | هورمون

4 هورمونی را که باعث ریزش مو می شوند را بیشتر بشناسید

برخی از اختلالات هورمونی در خانم ها می توانند باعث ایجاد ریزش موی شدید شوند و تلاش آن ها را برای داشتن موهای زیبا به هدر دهند. این هورمون ها و راه های درمان آن ها را بیشتر بشناسید.

4 هورمونی را که باعث ریزش مو می شوند را بیشتر بشناسید

هورمون ها نقش بسیار مهمی را در زندگی خانم ها ایفا می کنند. بسیاری از خانم‌ ها در دوره های مختلف زندگی شان ممکن است که دچار اختلال و بهم خوردگی هورمون هایشان شوند و به سبب همین اتفاق دچر مشکلات عدیده ای شوند. یکی از این مشکلات ریزش مو در خانم ها است.

در نتیجه در این مطلب هورمون هایی که می توانند موجب ریزش مو شدید در خانم ها شوند و راه های درمان آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. هورمون بارداری: برخی از خانم ها ممکن است در دوران بارداری و چند ماه بعد از زایمانشان چون هورمون هایشان تغییر می کند دچار ریزش مو شوند.

راه حل: این نوع از ریزش مو جای نگرانی ندارد و اصولاً بعد از چند ماه که از زایمان بگذرد برطرف می شود اما تغذیه نیز در این دوران بسیار مهم است.

2. هورمون تیروئید: کم کاری و پرکاری تیروئید و سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث ریزش مو می شوند.

راه حل: دارو درمانی برای این بیماری ها، اجتناب از مصرف قند ها، الکل، کافئین و استفاده از مکمل های مناسب مو برای تنظیم هورمون ها بسیار کارآمد است.

3. هورمون استرس: استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود که این هورمون بر روی چرخه سلولی فولیکول های مو تاثیر منفی می گذارد.

راه حل: استفاده از ورزش‌هایی مثل یوگا، خواب کافی و طب سوزنی موجب کاهش استرس شما می شود و چرخه ریزش مو را از بین می برد.

4. هورمون یائسگی: تغییر در هورمون های جنسی و افزایش هورمون های مرتبط با استرس منجر به ریزش مو در دوران یائسگی می شود.

راه حل: خواب کافی، دریافت ویتامینB6، فولیک اسید، مصرف ماهی، استفاده از مکمل های مناسب برای مو می توانند ریزش موی ناشی از یائسگی را متوقف کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه