ارسال به دیگران پرینت

انواع درب شیشه ای دستی و نوع شیشه به کار برده در آن

درب های شیشه ای به خوبی می توانند کارآیی که درب های قدیمی دارند را برآورده و حتی از مزایای بیشتری نیز برخوردار هستند.

انواع درب شیشه ای دستی و نوع شیشه به کار برده در آن

درب های شیشه ای به خوبی می توانند کارآیی که درب های قدیمی دارند را برآورده و حتی از مزایای بیشتری نیز برخوردار هستند. به طور مثال از نظر ابعاد باید گفت که عرض درب های شیشه ای حتی تا دو متر نیز می تواند باشد. علاوه بر این درب های شیشه ای محدودیت ارتفاعی نیز ندارند. حال درب های شیشه ای نیز خود به چندین نوع قابلیت ساخت دارند. درب های شیشه ای هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک ساخته می شوند. در اینجا می خواهیم اندکی شما را با درب شیشه ای دستی و ویژگی های آن آشنا کنیم.

 به طور حتم می توان در میان درب های سکوریت درب شیشه ای دستی را از پرکاربردترین و متنوع ترین آن ها دانست. درب شیشه ای دستی از نظر دوام، زیبایی و کاربرد می تواند به دو صورت نصب گردد:

  • درب شیشه ای دستی لولایی
  • درب شیشه ای دستی ریلی (کشویی)

درب شیشه ای برخلاف درب های قدیمی برای نصب و اجرا به مکان خیلی زیادی نیاز ندارد زیرا حتی متریال های به کار رفته در آن نیز بسیار ظریف و زیبا می باشد.

همان طور که می دانید برای ساخت درب های شیشه ای دستی از شیشه مقاوم و نشکن سکوریت استفاده می شود. ضخامت شیشه سکوریت به کار برده شده برای درب شیشه ای دستی به طور معمول 10 میل است اما گاهی بنا به خواست مشتری نیز می توان اندکی ضخامت آن را تغییر داد. این شیشه به کار رفته در درب شیشه ای دستی می تواند در عین اینکه نور کافی را برای فضای درونی ایجاد کند بلکه از ورود اشعه های مضر خورشید نیز به درون محل جلوگیری می کند.

از طرفی به دلیل اینکه از بیرون فضای درونی مشخص است، این درب ها برای مغازه ها و مکان های تجاری بسیار مفید و موثر خواهند بود. از آن جا که قسمت مقابل با استفاده از درب شیشه ای قابل دیدن است، ورود و خروج افراد به خوبی قابل کنترل خواهد بود و از طرفی برخورد ناگهانی افراد نیز به صفر خواهد رسید.

نوع شیشه مناسب برای استفاده به عنوان شیشه شومینه

روزانه وسایل گرمایشی با پیشرفت های شگرفی روبرو شده اند. به طور حتم کسانی که منازل خود را به روز و مدرن طراحی می کنند برای نصب سیستم گرمایشی نیز علاقه مند به استفاده از مدرن ترین سیستم های گرمایشی هستند. در این میان شومینه ها برای این افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. در این راستا صنعت ساخت شومینه نیز روزانه بنا به خواست مشتریان عزیز تغییر می کند و مدل های مختلف شومینه با سوخت های متفاوت ساخته شده و به بازار عرضه می گردد. تنوع در ساخت شومینه ها موجب می شود که هر فردی بتواند با توجه به نیاز خود و هم جهت با نوع دکوراسیون منزل، هر شومینه مناسب خود را انتخاب کند.

1-2

شیشه ای که برای شومینه مورد استفاده قرار می گیرد باید به طور مستقیم بتواند درجه حرارت بسیار بالایی را تحمل کند. به عبارت دیگر می توان گفت شیشه شومینه نقش نوعی سپر حرارتی در مقابل شعله های آتش شومینه را بازی می کند که این سپر حرارتی بسیار مستحکم و شفاف است.

شیشه ی به کار رفته به عنوان شیشه شومینه از شیشه های ضد حریق است. این شیشه ها اغلب نوعی از شیشه های سکوریت می باشند اما فرآیند ساخت آن ها به گونه ای است که می تواند در برابر آتش و حرارت بالا تا مدت زمان معقولی از خود مقاومت نشان دهند. به طور استاندارد شیشه های ضد حریق مناسب برای شیشه شومینه می توانند تا دمای 300 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. زمان مقاوت آن ها نیز به طور تقریبی 120 دقیقه می باشد.

با اینکه شیشه های ضد حریق شومینه کاربردهای اساسی دارند اما از وزن بسیار کمی برخوردار هستند که این خود یک ویژگی خوب برای آنها محسوب می شود.

شیشه های شومینه از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. مشتریان عزیز می توانند با توجه به نوع دکوراسیون منزل خود هر رنگی را که با طراحی داخلی آن ها مطابقت داشته باشد خریداری کنند. این ویژگی موجب زیبا سازی فضای داخلی ساختمان نیز می گردد.

 

عوامل موثر در تغییرات چگالی شیشه

چگالی شیشه یکی از خواص فیزیکی شیشه می باشد که برای هر شیشه ای متغیر است. این تفاوت در اندازه ی مختلف چگالی شیشه ها موجب می شود که هر کدام از این شیشه ها کاربرد مخصوص به خود را داشته باشند.

چگالی شیشه به طور معمول به دما و تاریخ حرارتی و همچنین ترکیب شیمیایی شیشه وابسته است. به طور مثال تراکم شیشه آهک سودای معمولی بیشتر از تراکم شیشه کوارتز است. لازم به ذکر است که همین ویژگی سبب می شود که شیشه کوارتز کمترین چگالی را در میان انواع مختلف شیشه ها داشته باشد. بنابراین می توان با استفاده از اندازه گیری چگالی شیشه، از ترکیب شیمیایی آن تا حدودی آگاه شد و کیفیت و برخی از ویژگی های اساسی شیشه مورد نظر را مورد بررسی قرار داد.

از آنجا که وزن شیشه یکی از فاکتورهایی است که در تعیین چگالی شیشه به صورت مستقیم اثرگذار است، پس مهم است که وزن شیشه به چه میزان باشد. برای اینکه بخواهیم وزن مخصوص به هر شیشه را محاسبه کنیم، باید چگالی شیشه را در میزان ضخامت هر متر مربع از آن شیشه ضرب کنیم. میزان چگالی شیشه هایی همچون شیشه سکوریت، شیشه معمولی، شیشه رفلکس و شیشه لمینت می تواند حداکثر تا ۲.۵۲ گرم بر سانتی متر مکعب برسد. حال آنکه چگالی هر کدام دقیقا چقدر است به ابعاد شیشه و همچنین مواد مختلفی که در ساخت آن به کار برده شده است وابسته می باشد.

1-3

وزن شیشه سکوریت را با توجه به اینکه در چه مکانی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد تعیین می کنند. در شرایطی که قرار است از شیشه سکوریت در فضای خارج ساختمان استفاده شود، باید ضخامت آن به میزان قابل توجهی بالا باشد. از طرفی افزایش ضخامت شیشه ی سکوریت نشان دهنده ی افزایش وزن آن خواهد بود. اما به طور معمول ضخامت استانداردی که برای شیشه سکوریت در نظر گرفته می شود ۱۰ میلی متر است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه