ارسال به دیگران پرینت

سازمان جهانی بهداشت:

تغییرات اقلیمی "بزرگترین خطر برای سلامت بشر"

پاندمی کووید۱۹ ارتباط نزدیک بین انسان ها، حیوانات و محیط زیست را به ما نشان داده است.

تغییرات اقلیمی "بزرگترین خطر برای سلامت بشر"

در تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است: سوزاندن سوخت های فسیلی، جان ما را می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) زنگ خطر تغییرات آب و هوایی جهان را به صدا درآورد و در گزارشی جدید هشدار داد که تغییرات اقلیمی به تنهایی "بزرگترین تهدید برای سلامت بشر" است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت ۱۰ توصیه از جمله تجسم مجدد محیط های شهری، حمل و نقل و تحرک و اجرای تغییر "عادلانه و فراگیر" در انرژی های تجدیدپذیر برای دولت ها ارائه کرده است.

این گزارش هشدار می‌دهد: سوزاندن سوخت های فسیلی ما را می‌کشد. تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان‌هاست. در حالی که هیچ کس از تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی در امان نیست اما این تاثیرات به طور "نامتناسب"، بیش از همه توسط آسیب پذیرترین و محروم ترین افراد در سراسر جهان احساس می شود.

این گزارش پیش از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند که از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر برگزار می شود، منتشر شد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای گفت: پاندمی کووید۱۹ ارتباط نزدیک بین انسان ها، حیوانات و محیط زیست را به ما نشان داده است.

وی به گروه های نماینده ۴۵ میلیون پزشک و متخصص بهداشت پیوست که در نامه ای از رهبران کشورها می خواهند تا تعهدات ملی خود را در زمینه آب و هوا تحت توافقنامه پاریس و متعهد به سهم عادلانه خود در محدود کردن گرمایش زمین تا ۱.۵ درجه سانتیگراد به روز کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یو اس نیوز، در ماه اوت، هیأت بین دولتی تغییرات آب و هوا که توسط سازمان ملل متحد منصوب شده بود در گزارشی نوشت که دمای کره زمین از قرن نوزدهم، ۱.۱ درجه سانتیگراد افزایش یافته و به بالاترین حد خود در ۱۰۰ هزار سال گذشته رسیده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه