ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان وظیفه عمومی: دو سوم میزان غیبت مشمولان غایب، بخشیده می‌شود

سردار مهری گفت: کسانی که سرباز هستند و اضافه خدمت پشت دفترچه‌ای دارند، برای آن‌ها دو سوم میزان غیبت، بخشودگی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی: دو سوم میزان غیبت مشمولان غایب، بخشیده می‌شود

سردار مهری گفت: کسانی که سرباز هستند و اضافه خدمت پشت دفترچه‌ای دارند، برای آن‌ها دو سوم میزان غیبت، بخشودگی در نظر گرفته شده است.

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره تغییر و تحولاتی که در بحث سربازان کشور صورت گرفته گفت: یاد و خاطره تمامی سربازان را گرامی می‌داریم. در دوران مقدس بیش از ۵۴ هزار سرباز شهید داشتیم که حکایت این موضوع دارد که هر وقت جوانان ما احساس کردند که نیاز است از کشورشان دفاع کنند با جان خودشان به صحنه امدند و اگر امروز امنیت و آرامش حکم فرماست به مدد وجود سربازانمان است.

وی ادامه داد: همانطور که در قانون اساسی و سایر قوانین آمده، دفاع از تمامیت ارضی کشور به عهده تمام آحاد مردم است. به خصوص افرادی که به سن قانونی ۱۸ سال می‌رسند وظیفه خاصی به عهده این افراد است. از طرفی دولت موظف است امکانات رفاهی برای دفاع از کشور را فراهم کند؛ بنابراین باید تمامی آحاد مردم آموزش‌های نظامی و امنیتی را داشته باشند تا در صورت لزوم از کشور دفاع کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه خدمت سربازی مسئله دفاع عمومی از تمامیت ارضی است، افزود: سازو کاری که برای سربازان در نظر گرفته شده این است که تمامی کسانی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند مشمول خدمت سربازی هستند و باید برای خدمت تعیین تکلیف کنند. همچنین عرصه خدمت سربازی متفاوت شده و قانون به این افراد اجازه تحصیل را داده است.

مهری افزود: در عرصه‌های دیگر هم سازوکاری در نظر گرفته شده که با شناسایی افراد نخبه، این افراد پروژه‌هایی را دنبال می‌کنند و در کنار آن آموزش‌های نظامی می‌بینند. به عنوان مثال سربازانی که در نیرو‌های مسلح ورود پیدا می‌کنند در همان جایگاه خود انجام وظیفه می‌کنند. همچنین در بحث کسر پروژه خدمت سربازی اگر سربازی قبل از ۵ یا ۶ ماه به سن مشمول خدمت سربازی برسد یا مشمول هم شده باشد و در دانشگاه تحصیل هم کند قبل از اعزام به خدمت سربازی می‌تواند در نیروی مسلح پروژه‌هایی را تعریف کند.

وی افزود: سرباز با مراجعه به شورای پژوهش، پروژه خود را تحویل می‌دهد و براساس آن اجازه تحقیق در آن حوزه را می‌دهند و کسری خدمت می‌خورد. این کسری خدمت متناسب با پژوهش انجام شده از ۳ ماه شروع می‌شود و ۱۸ ماه هم ممکن است تعلق گیرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره کسانی که به سن ۱۸ سال تمام رسیده اند و نمی‌خواهند ادامه تحصیل دهند بیان کرد: همانطور که در شعار امسال آمده سعی کردیم هوشمندسازی را در نیروی انتظامی عملیاتی کنیم. در حال حاضر با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک پلیس + ۱۰ افراد می‌توانند با مراجعه به این خدمات، ابتدا معاینه پزشکی شوند، اگر پزشک سلامت این فرد را تایید کرد، به تزریق واکسن هدایت می‌شوند و در نهایت تاریخ اعزامش صادر می‌شود. حدود یک هفته قبل از اعزام سرباز، براساس طرح توزیع سهمیه ستاد کل نیروی مسلح تعداد سربازان هر بخش مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه مشمولین بر اساس سطح سواد و تحصیلات و تخصصشان بین ارتش و سپاه و ناجا تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: در هفته نیروی انتظامی هم تسهیلاتی برای کسانی که می‌خواهند اعزام به خدمت شوند، در نظر گرفته شده است. همچنین برای صدور کارت پایان خدمت هم خدمات ویژه‌ای درنظر گرفته شده است. در خصوص بحث بخشودگی سربازان هم، برای کسانی که سرباز هستند و اضافه خدمت پشت دفترچه‌ای دارند، دو سوم بخشودگی در نظر گرفته شده است. همچنین برای افراد مجرد این میزان بخشودگی ۵۰ درصد است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره صدور کارت پایان خدمت هم گفت: در گذشته نیرو‌های مسلح هر کدام کارت مربوط به خود را صادر می‌کرد، اما از سال ۱۳۹۰ تمام کارت‌ها به صورت متمرکز چه کارت‌های پایان خدمت و چه کفالت‌ها و ... براساس مقررات، بدون مراجعه حضور به درب منزل صادر می‌شود.

 

منبع : انخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه