ارسال به دیگران پرینت

یک مقام چینی تایید کرد : سیستم سلامت ما ضعف دارد

به ندرت پیش‌ می‌آید که رهبران چینی اشتباهات خود را تائید کنند. پس از بحران کرونا هیچ کدام از اعضای رده بالای این کشور مجازات نشده‌اند.

یک مقام چینی تایید کرد : سیستم سلامت ما ضعف دارد

به ندرت پیش‌ می‌آید که رهبران چینی اشتباهات خود را تائید کنند. پس از بحران کرونا هیچ کدام از اعضای رده بالای این کشور مجازات نشده‌اند.

یک مقام ارشد چین به رسانه‌های این کشور گفته است که همه‌گیری ویروس کرونا "امتحان بزرگی" است که ضعف‌های نظام بهداشت عمومی این کشور را نمایان کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از بی‌بی‌سی، "لی بین" مدیر کمیسیون ملی بهداشت چین پس از انتقادهای گسترده خارجی از کشورش درباره واکنش اولیه در برخورد با ویروس کرونا چنین اظهاراتی را بیان کرد.

او افزود: اینک چین پیشگیری از بیماری، سیستم سلامت عمومی و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با سلامت را بهبود خواهد بخشید.

مدیر کمیسیون ملی بهداشت چین در این باره به خبرنگاران گفت: این بیماری همه‌گیر چالش بزرگی برای دولت چین بود و ارتباط ضعیف ما با سیستم بهداشت و درمان را در حین یک اپیدمی بزرگ نشان داد.

از طرفی چینی‌ها  مخالف تحقیقات مستقل بین‌المللی بر روی منشا ویروس کرونا هستند.

سوگواری کادر بیمارستان ووهان برای جانباختگان کرونا در چین/ عکس: GETTY IMAGES

در ماه آوریل نیز یک گزارش جنجالی اتحادیه اروپا چین را به انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا متهم کرد.

چینی‌ها در دسامبر سال 2019 یک پزشک را از هشدار دادن در مورد بیماری مسریِ جدید منصرف کردند. مقامات چینی در آن زمان به  "لی ونلیانگ" پزشک چینی گفتند که باید از "اظهار نظرهای نادرست" در مورد این بیماری خودداری کند. این پزشک در سال 2020 به دلیل ابتلا به همان ویروس مرموز (کووید-19) در بیمارستان ووهان جان باخت.

براساس مطالعات دانشگاه "جانز هاپکینز" آمریکا تا کنون حدود 4 میلیون نفر از مردم جهان به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به 275 نفر جان‌باخته‌اند. سهم چین از این آمار 84 هزار مبتلا و 4 هزار و 637 جان‌باخته است.

تائیدیه نادر

بی‌بی‌سی در تحلیل خود می‌نویسد: به ندرت پیش‌ می‌آید که رهبران چینی اشتباهات خود را تائید کنند.

مدیر کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد: سازمان‌های سلامت این مشکل را با تمرکز بر سیستم‌های بهتر، داده‌های گسترده و هوش مصنوعی احیا خواهد کرد. در این روند چین به بسیاری از اهداف دیرینه خود در رهبری این حوزه دست خواهد یافت.

چین به دلیل برخورد اولیه خود در مواجه با ویروس مورد انتقادهای شدید داخلی و خارجی قرار گرفته است. تا کنون تنها  چند مقام محلی و نه چندان برجسته از حزب حاکم چین اخراج شده‌ و  هیچ کدام از اعضای برجسته این کشور مجازات نشده‌اند. 

در حال حاضر چین پیشنهاد کمک به کره شمالی برای مقابله با کرونا را مطرح کرده است. این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی به "شی جین پینگ" رئیس‌جمهور چین برای موفقیت‌ در برابر کرونا تبریک گفت.

کره شمالی اعلام کرده که تا کنون هیچ مورد آلوده به ویروس کرونا را شناسایی نکرده است. این موضوع به سوالی بزرگ برای کارشناسان تبدیل شده است.

کره شمالی دارای سیستم بهداشت و درمان ضعیفی است و احتمالا در پی شیوع جدی و قدرتمند ویروس با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه