ارسال به دیگران پرینت

مرزهای مشترک پاکستان با افغانستان/ افغانستان /

گذرگاه مرزی پاکستان با افغانستان بسته شد

گذرگاه مرزی «چمن» واقع در ایالت بلوچستان پاکستان به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از تحولات اخیر در افغانستان از سوی دولت اسلام‌آباد بسته شد.


گذرگاه مرزی پاکستان با افغانستان بسته شد

گذرگاه مرزی «چمن» واقع در ایالت بلوچستان پاکستان به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از تحولات اخیر در افغانستان از سوی دولت اسلام‌آباد بسته شد.

به گزارش منابع رسمی پاکستان، اسلام‌آباد از بیم نگرانی‌های امنیتی گذرگاه مشترک مرزی با افغانستان در ایالت بلوچستان را برای مدت نامعلومی بست.

وزیر کشور پاکستان روز پنجشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر اسلام‌آباد اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار نفر از اتباع خارجی از کابل به پاکستان منتقل شده که ۹ هزار نفر به کشورهای خود بازگشتند.

«شیخ رشید احمد» با اشاره به برخی مسائل امنیتی در مرزهای مشترک پاکستان با افغانستان، افزود: گذرگاه مرزی چمن در ایالت بلوچستان همجوار با مرز اسپین بولدک افغانستان است، به دلیل نگرانی‌های امنیتی بسته شد.

وی اوضاع در مرز طورخم واقع در شمال غرب پاکستان، دومین گذرگاه شلوغ با افغانستان را آرام توصیف کرد و گفت: اسلام‌آباد خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و ما برای امنیت مرزهای مشترک طرح حصارکشی نوار مرزی را به طور کامل اجرا کردیم.

وی حضور دائم هرگونه اتباع یا نظامیان آمریکایی که از کابل به اسلام‌آباد منتقل شده را رد کرد و گفت: تمامی آمریکایی‌هایی که به پاکستان منتقل شده بودند، به کشور خود بازگشتند.

ماه گذشته گروه طالبان پس از تسلط بر کابل اقدام به بستن گذرگاه اسپین بولدک (مرز چمن با پاکستان) کردند که پس از مذاکرات میان نیروهای امنیتی دو کشور، گذرگاه مذکور برای تردد قانونی و تجارت بازگشایی شد.

دولتمردان پاکستانی با استقبال از رویکرد طالبان برای مدیریت بحران در افغانستان بر اقدام فوری جهت تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت‌های تمامی گروه‌های داخلی در این کشور تاکید داشته و از جامعه جهانی خواستند تا افغانستان را در این برهه حساس تنها نگذارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه