ارسال به دیگران پرینت

بلینکن: خطر وقوع حملات تروریستی جدید در فرودگاه کابل بسیار بالاست

وزیر خارجه آمریکا امروز، یکشنبه گفت، کشورش برای خارج کردن ۳۰۰ آمریکایی مانده در افغانستان تلاش می‌کند. این در حالی است که عملیات خروج ظرف دو هفته منجر به خروج بیش از ۱۱۴ هزار تن شده است.

بلینکن: خطر وقوع حملات تروریستی جدید در فرودگاه کابل بسیار بالاست

 به نوشته روزنامه هیل آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد، دولت کشورش برای خارج کردن ایمن آمریکایی‌های باقی مانده در افغانستان تلاش می‌کند.

او تاکید کرد، هر آنچه در توان باشد به کار می‌گیرند. اما خطر بسیار بزرگ در افغانستان است زیرا این خطرناک‌ترین دوره ماموریت‌مان در افغانستان است.

وزیر خارجه آمریکا که صبح روز شنبه با رئیس‌جمهوری و مقامات ارشد در کاخ سفید ملاقات کرده بود، گفت، آمریکا تلاش خود را می‌کند تا آمریکایی‌های باقی مانده را به صورت امن از افغانستان خارج کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت، غیر محتمل است که آمریکا حضور دیپلماتیک در افغانستان پس از موعد نهایی خروج نیروها در ۳۱ اوت داشته باشد اما قول داد دولت بایدن به کمک به کسانی که تمایل به خروج بعد از این موعد را دارند، ادامه دهد.

او در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: اولا مساله به حضور دیپلماتیک در میدان در اول سپتامبر مربوط است و احتمال ندارد این رخ دهد. اما آنچه رخ خواهد داد تعهد ما به ادامه کمک به افرادی است که خواهان ترک افغانستان هستند؛ کسانی که تمایل دارند و کسانی که تا اول سپتامبر کشور را ترک نکرده باشند، خارج می‌کنیم.

او اضافه کرد: موعد نهایی برای این تلاش‌ها وجود ندارد ما راه‌ها و سازوکارهای کمک و تسهیل ادامه ترک افراد که خروج را انتخاب کرده باشند، داریم.

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره نحوه کمک آمریکا به خارج کردن بیشتر افغان‌های در معرض خطر ورود به جزئیات را رد کرد، اما گفت، مسؤولان با جامعه جهانی برای اطمینان از اینکه طالبان به وعده‌شان برای دادن اجازه به افغان‌هایی که سند و مدرک خروج از کشور را بعد از پایان ماه اوت دارند، تلاش می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت، ۱۱۴ کشور بیانیه‌ای را که آن را آغاز کردیم امضا کرده‌اند که توضیح می‌دهد جامعه جهانی از طالبان انتظار دارد تا به قولش درباره دادن اجازه به افراد برای ترک کشور بعد از ۳۱ اوت عمل کند.

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه