ارسال به دیگران پرینت

کاخ سفید: خارج کردن همه افغان‌های متقاضی غیر ممکن است

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، خارج کردن همه افغان‌های متقاضی پیش از مهلت ۳۱ اوت غیر ممکن است و هیچ محدودیت زمانی برای خارج کردن هر آمریکایی متقاضی از افغانستان حتی پس از پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور، وجود ندارد.

کاخ سفید: خارج کردن همه افغان‌های متقاضی غیر ممکن است

این مقام ارشد کاخ سفید در مورد برنامه خروج آمریکا از افغانستان گفت: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا همچنان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه جاری (اوت) مصمم است زیرا فرماندهان نظامی به او اعلام کرده‌اند این بهترین تصمیم برای آمریکا در کوتاه مدت و دراز مدت می‌باشد. 

وی افزود: چند دلیل برای این تصمیم وجود دارد. اول ادامه تهدیدها است و دوم اینکه ما باید بتوانیم پس از تاریخ ۳۱ اوت همکاران خود را از افغانستان خارج کنیم و آن‌ها (فرماندهان نظامی) معتقدند بهترین راه برای انجام این کار متعهد ماندن به مهلت تعیین شده برای خروج نظامی آمریکا از افغانستان است. 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سیاستمداران جمهوری خواه آمریکا که خواهان استعفای جو بایدن شده بودند گفت: امروز وقت سیاست بازی نیست. ۱۲ نیروی نظامی آمریکا به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند و ما انتظار داریم همه آمریکایی‌های عادی و سیاست مدار برای عبور از این مرحله و نابود کردن این تروریست‌ها در هر کجا که زندگی می‌کنند، با ما متحد باشند. 

این درحالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت. 

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت. 

عصر روز پنجشنبه دو بمب گذار انتحاری و چندین فرد مسلح به جمعیت انبوه در مقابل فرودگاه کابل حمله کردند. 

در این حملات ۶۰ نفر غیر نظامی افغان و ۱۲ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده و ۱۴۰ نفر دیگر مجروح شدند. 

کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی مشترک با جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: این حملات شامل دو انفجار انتحاری و سپس تیراندازی افراد مسلح بوده است. 

این انفجارها همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است و دولت بایدن را به دلیل خروج شتابزده از افغانستان بیش از پیش زیر تیغ انتقادات برده است. 

خروج هراسان نیروهای غربی از افغانستان انتقادات زیادی را به دنبال داشته است و باعث ایجاد هرج و مرج گسترده در کابل و در خارج از فرودگاه بین المللی این شهر شده است.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه