ارسال به دیگران پرینت

ترامپ: هزاران تروریست از افغانستان خارج شدند و به سراسر جهان رفتند | بایدن چه تعداد تروریست به آمریکا خواهد آورد؟ نمی‌دانیم!

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سخنانی گفت، دولت جو بایدن در حال انتقال هزاران "تروریست" از افغانستان به آمریکاست، در حالی که آمریکایی‌ها را آنجا می‌گذارد تا "بمیرند."

ترامپ: هزاران تروریست از افغانستان خارج شدند و به سراسر جهان رفتند | بایدن چه تعداد تروریست به آمریکا خواهد آورد؟ نمی‌دانیم!

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سخنانی گفت، دولت جو بایدن در حال انتقال هزاران "تروریست" از افغانستان به آمریکاست، در حالی که آمریکایی‌ها را آنجا می‌گذارد تا "بمیرند."

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پیامی گفت: بایدن افغانستان را تسلیم تروریست‌ها کرده و با خارج کردن نظامیان پیش از شهروندانمان اجازه داده تا هزاران آمریکایی آنجا بمانند و بمیرند. اکنون ما متوجه شده‌ایم که از مجموع ۲۶ هزار فردی که از افغانستان تخلیه شده است، تنها ۴۰۰۰ تن آمریکایی هستند.

اظهارات این رهبر پیشین کاخ سفید در واکنش به توییت الکس وارد، خبرنگار حوزه امنیت ملی نشریه پولیتیکو منتشر شد که با استناد به یک سند افشا شده از وزارت خارجه آمریکا، شمار افراد تخلیه شده از کابل را بر حسب ملیت تفکیک کرده بود.

براساس آن، ظرف ۲۴ ساعت تا ساعت سه عصر روز دوشنبه، ۶۴۲۵ افغان به دست نیروی هوایی آمریکا تخلیه شدند و در مقایسه با آن تنها ۴۸۳ شهروند آمریکایی و هشت تن از دیگر کشورها بودند. بدین ترتیب، شمار کلی از زمان آغاز این عملیات ۴۴۰۷ آمریکایی، ۲۱ هزار و ۵۳۳ افغان و ۶۴۲ تن از کشورهای ثالث میشود.

این اختلاف میان آمار ۲۶ هزار و ۵۰۰ تنی وزارت خارجه آمریکا و وزارت دفاع آمریکا که مدعی است از ۱۴ اوت دست‌کم ۳۷ هزار تن را خارج کرده است، ظاهرا نتیجه اقدام پنتاگون در شمارش افراد تخلیه شده به دست متحدان "ائتلاف" شامل انگلیس، آلمان و کانادا و کسانی است که با پروازهای چارتر خصوصی آنجا را ترک کردند و پنتاگون مدعی است که کار آنها را "تسهیل" کرده است.

سفارت رها شده آمریکا در کابل، دو هفته پیش قبل از آنکه کاخ سفید دستور خروج عجولانه را صادر کند حدود ۴۰۰۰ نیرو داشت، اما از آن میان تنها ۱۴۰۰ تن شهروند آمریکایی هستند. هزاران آمریکایی دیگر در این کشور به عنوان نیروهای امدادی خیریه یا در دیگر قسمت‌ها از جمله به عنوان پیمانکاران خصوصی استخدام شده از طرف ارتش آمریکا حضور دارند.

اما آمریکا همچنین قصد دارد تا ده‌ها هزار فردی که طی ۲۰ سال اشغال نظامی در افغانستان به نیروهایشان کمک کردند، از این کشور جنگ‌زده خارج کند.

در همین حال دونالد ترامپ در ادامه گفت: اطمینان داشته باشید که طالبان که اکنون کنترل کامل را به دست دارد، اجازه نخواهد داد که بهترین و درخشان‌ترین افرادمان سوار آن پروازها شوند. در عوض، ما تنها می‌توانیم متصور شویم که چند هزار تروریست از طریق هوایی از افغانستان خارج شدند و به سراسر جهان رفتند.

براساس توییت الکس وارد، نیروی هوایی آمریکا برای انجام ۱۲۸ پرواز از کابل طی ۴۸ ساعت آتی برنامه‌ریزی کرده است و اینکه ۱۳ هزار تن در داخل فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای منتظر سوار شدن به هواپیماها هستند. همچنین گزارش شده است که طالبان ورودی جاده‌ها به سمت فرودگاه را بسته است و تنها به شهروندان خارجی اجازه عبور می‌دهد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه شخصی خود گفت: چه شکست افتضاحی. بدون بررسی و ارزیابی. جو بایدن چه تعداد تروریست به آمریکا خواهد آورد؟ نمی‌دانیم

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه