ارسال به دیگران پرینت

هفتاد و ششمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل

نامه ۶ سناتور جمهوری‌خواه به بایدن: به رئیسی برای حضور در نشست سازمان ملل، ویزا ندهید

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه سنا با ارسال نامه‌ای به بایدن خواستار جلوگیری از ورود سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب و دیگر مقام های ایرانی به نشست سالانه سازمان ملل شد. سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود این گونه نوشتند: «ابراهیم رئیسی باید طبق قوانین آمریکا تحت تحریم باقی بماند. در صورتی که سازمان ملل همچنان برنامه فعلی خود برای برگزاری نشست حضوری را در پیش بگیرد، کاخ سفید باید مانع از صدور روادید برای رئیسی و دیگر رهبران ایران برای حضور در این نشست شود».


نامه ۶ سناتور جمهوری‌خواه به بایدن: به رئیسی برای حضور در نشست سازمان ملل، ویزا ندهید

در حالی که حدود یک هفته تا آغاز به کار دولت «ابراهیم رئیسی» زمان باقی مانده است، سناتورهای جمهوری‌خواه سنا که پیش از این نیز تحرکاتی را علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در پیش گرفته بودند، با ارسال نامه‌ای، جنگ روانی علیه دولت جدید ایران را آغاز کردند و از «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده خواستند تا مانع از ورود رئیس‌جمهور منتخب ایران و دیگر مقام‌های ایرانی به نشست سالانه آتی سازمان ملل در نیویورک شود.

بنا بر گزارش وبگاه «تام کاتن»، ۶ سناتور جمهوری‌خواه به نام‌های «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس، «چاک گراسلی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آیووا»، «مارشا بلک برن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «تنسی»، «ریک اسکات» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز گذشته با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار ممانعت از صدور روادید برای «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب و دیگر مقام‌های ایرانی برای حضور در مجمع عمومی ماه سپتامبر ۲۰۲۱ سازمان ملل شدند.

این سناتورهای جمهوری‌خواه با تکرار ادعاهای بی‌اساس پیشین، رئیس‌جمهور منتخب ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند و خواستار تحریم‌ وی شدند.

سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه خود این گونه نوشتند: «ابراهیم رئیسی باید طبق قوانین آمریکا تحت تحریم باقی بماند. در صورتی که سازمان ملل همچنان برنامه فعلی خود برای برگزاری نشست حضوری را در پیش بگیرد، کاخ سفید باید مانع از صدور روادید برای رئیسی و دیگر رهبران ایران برای حضور در این نشست شود».

این اولین بار نیست که سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره تلاش می‌کنند قبل از آن که دولت جدید ایران روی کار بیاید، آن را مورد هجمه قرار دهند و اتهامات بی‌اساسی را بر آن وارد کنند به طوری که چندی پیش، ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه کنگره با تکرار اتهام‌‌های حقوق بشری به رئیس‌جمهور منتخب ایران، طرحی را برای وضع تحریم‌ علیه رئیسی به سنا ارائه دادند.

اتهام‌زنی‌های برخی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده به رئیس‌جمهور منتخب ایران در شرایطی است که رئیسی در اولین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به این سؤالات حقوق بشری گفت: «مدعیان حقوق بشر باید جواب دهند که اگر یک قاضی از امنیت جامعه و حقوق مردم دفاع کرد، آیا نباید مورد تشویق قرار گیرد که امنیت مردم را در برابر تهدیدها حفظ کرده است؟ افتخارم این است که هر جا بوده‌ام از حقوق مردم، امنیت مردم و آرامش مردم دفاع کردیم و امروز هم خود را موظف به این کار می‌دانم که از حقوق انسان‌ها دفاع کنم. کسانی که مدعی هستند باید به وجودآورندگان داعش را مورد مواخذه قرار دهند. مسلما اگر اینها مورد مواخذه قرار گیرند دنیا به صلح خواهد رسید».

هفتاد و ششمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار است ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ماه) برگزار شود.

تام کاتن به همراه دیگر شرکای جمهوری‌خواه خود بارها با ارائه طرح‌های مختلف، تلاش کردند تا تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را تشدید کنند.

در اردیبهشت ماه امسال، تام کاتن به همراه ۱۴ سناتور جمهوری‌خواه دیگر، با ارسال نامه‌ای به سه شرکت‌ و گروه مالی بزرگ به آنها درباره هر گونه مراوده با شرکت‌های ایرانی در صورت رفع تحریم‌ها علیه این کشور هشدار داده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه