ارسال به دیگران پرینت

حضور جنگجویان داعش در افغانستان

کرملین: وضعیت در افغانستان همچنان متشنج است

سخنگوی کاخ کرملین با متشنج توصیف کردن وضعیت افغانستان علی‌رغم گذشت حدود دو هفته از زمان تسلط طالبان بر کابل، گفت به دلیل حضور تروریست‌های داعشی در این کشور، تهدیدهای تروریستی از افغانستان نیز جدی است.

کرملین: وضعیت در افغانستان همچنان متشنج است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) وضعیت امنیتی در افغانستان را همچنان متشنج توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کاخ کرملین گفت: «تهدید تروریستی از سمت افغانستان به دلیل حضور جنگجویان داعش در آنجا، بسیار زیاد است».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اوضاع در افغانستان همچنان متشنج است و مسکو از نزدیک تحولات آن را زیر نظر دارد».

سخنگوی کرملین درباره ارتباطات مسکو با آنکارا نیز اظهار داشت: «روابط روسیه و ترکیه، یک رابطه شراکتی است، اما در مورد کریمه اختلاف نظر وجود دارد».

پسکوف با ابراز نگرانی دولت روسیه از وضعیت افغانستان، تصریح کرد: «ما اطلاعاتی را دیدیم که خود طالبان بر مهلت خروج [نظامیان خارجی] در ۳۱ آگوست تاکید کرده است. ما می‌دانیم که این موضوع در نشست اضطراری گروه ۷ مورد بحث قرار گرفت. اوضاع در حال تغییر و تحول است. زمان در حال به پایان رسیدن است».

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: «در مورد حملات تروریستی، ما فقط می‌توانیم یک چیز را بیان کنیم، اینکه علاوه بر طالبان، اعضای داعش نیز در خاک افغانستان حضور دارند. آنها ساکنان بومی این کشور نیستند. ما در مورد تروریست‌های واقعی صحبت می‌کنیم. بنابراین، البته که تهدید تروریستی در افغانستان بسیار بسیار زیاد است».

وی در پاسخ به سوالی درباره آغاز اقدامات روسیه برای خارج کردن ۵۰۰ تبعه روس از افغانستان نیز گفت: «امنیت روس‌ها در افغانستان همچنان برای ما یک اولویت بدون قید و شرط است و همه تلاش‌ها برای اطمینان از این مسئله را انجام می‌دهیم».

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تهدیدهای امنیتی بالقوه افغانستان، تداوم وجود تروریست‌های داعشی در این کشور را روندی بسیار خطرناک دانسته بود. (جزئیات بیشتر)

ریانووستی در خبری دیگری به نقل از سخنگوی کرملین نوشت: «روابط بین روسیه و ترکیه کلامی نیست، بلکه ماهیتی مشارکتی دارد که بر پایه همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری استوار و واقعی است، اما در مورد موضوع کریمه اختلاف نظر وجود دارد».

پسکوف با بیان اینکه موضوع کریمه به یک عرصه «رویدادهای ضد روسی و بسیار غیر دوستانه» تبدیل شده، تصریح کرد: «ما از صبر و حوصله کامل برای توضیح بیشتر وضعیت واقعی امور در این بخش از سرزمین روسیه به همکاران ترکیه‌ای خود برخوردار هستیم. ما معتقدیم که هرگونه اختلاف نظر باید از طریق گفت‌وگو حل شود».

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه