ارسال به دیگران پرینت

افغانستان

طالبان: در حال رایزنی با امرالله صالح هستیم

طالبان به گفته سهیل شاهین، امیدوار است که روسیه و دیگر کشورهای همسایه افغانستان به بازسازی این کشور کمک کنند.

طالبان: در حال رایزنی با امرالله صالح هستیم

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان امروز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، این جنبش هیاتی را به استان پنجشیر واقع در شمال شرق شهر کابل پایتخت افغانستان که به عنوان کانون مقاومت باقی مانده فرستاده تا در مذاکراتی با امر الله صالح، معاون رئیس جمهور سابق افغانستان شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سهیل شاهین اظهار کرد: ما هیاتمان را برای مذاکرات به پنجشیر فرستاده‌ایم. بنا براین انتخاب به عهده آنهاست. اگر آنها آشتی را رد کرده و به سراغ درگیری بروند این تصمیم آنهاست. در آن مرحله ما مجبور خواهیم شد واکنش نشان دهیم. در غیر این صورت سیاست ما صلح و آشتی است. ما از قبل یک گروه از علمای مذهبی را برای مذاکره با آنها و حل این مساله از طریق گفتگو فرستاده‌ایم.

سخنگوی طالبان همچنین تایید کرد که مذاکرات با صالح ادامه دارد. طالبان به گفته سهیل شاهین، امیدوار است که روسیه و دیگر کشورهای همسایه افغانستان به بازسازی این کشور کمک کنند.

شاهین بیان کرد: ما با کشورهای همسایه شامل روسیه نه فقط الان بلکه برای سالهای زیادی رابطه داریم. همه آن را می دانند. ما این روابط را ادامه خواهیم داد و امیدواریم این روابط را تقویت کرده و قدرتمند تر کنیم و ما امیدواریم که آنها در بازسازی و ساختن افغانستان مشارکت داشته باشند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه