ارسال به دیگران پرینت

پای قارچ سیاه به زنجان باز شد

شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای ۹۰ درصد می‌توانند از ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری کنند.

پای قارچ سیاه به زنجان باز شد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: مواردی از ابتلا به بیماری قارچ سیاه در استان زنجان مشاهده شده که نابینایی یکی از عوارض خطرناک آن است.

پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز (سوم شهریورماه) در نشست خبری که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در کشور افزایشی بوده و برخی از استان‌ها در حال خروج از پیک پنجم کرونا هستند و روند بستری و سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در استان زنجان نیز افزایشی بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار در مراکز درمانی این استان بسترش شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی توسط بیماران کرونایی در استان زنجان اشغال شده است، افزود: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا پس از سه تا چهار هفته خود را نشان می‌دهد که این روند در استان آغاز شده و طی هفته‌های آتی بیشتر نمایان خواهد شد.

این مسئول ضمن قدردانی از زنجانی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تصریح کرد: برخی از افراد همچنان با بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، سلامت خود و سایر افراد را به خطر می‌اندازند.

‌رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان استان زنجان همه تلاش خود را برای پیشگیری از بروز اتفاقات تلخ در پیک پنجم و مقابله با آن انجام می‌دهند، گفت: شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای ۹۰ درصد می‌توانند از ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری کنند.

قزلباش با تاکید بر اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، اکنون افراد بالای ۴۳ سال می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند، اظهار کرد: به هیچ‌وجه برای افراد بالای ۳۰ سال واکسن کرونا تزریق نمی‌شود و به صورت موردی برای افراد با شرایط خاص تزریق شده و آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی از مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری قارچ سیاه در استان زنجان خبر داد و افزود: بیماری قارچ سیاه یک بیماری قارچی است که باید با پیشگیری میزان ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم و از عوارض جدی این بیماری می‌توان به نابینایی اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه پس از گذشت این مدت شکل ویروس کرونا پیچیده شده و واکسن تنها ابزار موجود در دست بشر بوده که تاکنون تاثیر بسیار خوبی به کاهش ابتلا و مرگ و میر داشته است، تصریح کرد: مطالب غیرعلمی و شبه‌علمی که در قالب‌های مختلف مطرح شود، باعث آسیب به سلامت مردم شده و یک آسیب بزرگ به افرادی است که می‌توانند واکسن تزریق کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه