ارسال به دیگران پرینت

علائم ابتلا به کرونا حداکثر تا چند روز بعد از آن ظاهر می‌شود ؟

یک اپیدمیولوژیست گفت: از زمانی که ویروس کرونا وارد بدن می‌شود تا حداقل ۲ و حداکثر ۱۴ روز و به طور متوسط یک هفته طول می‌کشد تا علائم آن ظاهر شود.

علائم ابتلا به کرونا حداکثر تا چند روز بعد از آن ظاهر می‌شود ؟

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست در گفتگوی زنده خبری گفت: از زمانی که ویروس کرونا وارد بدن می‌شود تا حداقل دو و حداکثر چهارده روز و به طور متوسط یک هفته طول می‌کشد تا علائم آن ظاهر شود.

یونسیان به این نکته اشاره کرد که: در همه افراد علائم بروز پیدا نمی‌کند، و ممکن است برخی بدون علامت مبتلا شوند. از زمانی که علائم در فرد ظاهر می‌شود تا زمانی که بیماری در فرد به اوج خود برسد، چند روزی طول می‌کشد.

یونسیان گفت: طبق آمار ارائه شده در خصوص رنگ بندی شهر‌ها در نرم افزار ماسک که تصمیم گیری‌ها هم مبتنی بر آن است، حداقل ده روز بعد از گذشت اولین علائم، بیمار در بیمارستان بستری می‌شود.

او افزود: خوشبختانه روند کاهشی ابتلا به کرونا در برخی استان‌های نوار شمالی و جنوبی کشور دیده شده است. در کل کشور نیز تعداد بستری‌ها کاهشی بوده است.

وضعیت مرگ و میر افراد کرونایی

یونسیان در خصوص میزان مرگ بر اثر کرونا گفت: بیمارانی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند، به طور متوسط بعد از گذشت دو تا سه هفته از ابتلا جان خود را از دست می‌دهند.

این اپیدمیولوژیست گفت: بنابراین این روند کاهشی در برخی مناطق شمالی و جنوبی کشور رخ داده است و متاسفانه در استان‌های غربی کشور این روند کاهشی همچنان دیده نشده است، انتظار می‌رود شاهد کاهش آمار مرگ و میر در روز‌های آینده باشیم، به شرط آن که تجمعات و اتفاقات این روند را به تعویق بیاندازد.

او گفت: مردم باید تاخیر زمانی در این ویروس را جدی بگیرند و بلافاصله پس از یک روز از رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی فکر نکنند که دیگر به کرونا مبتلا نشده اند، بلکه بروز علائم، بستری و مرگ زمان بر است.

یونسیان افزود: نمی‌توان انتظار داشت که با رعایت بسیار خوب شیوه نامه‌های بهداشتی آمار ابتلا و مرگ پایین بیاید.

او گفت: آمار بسیار بالای مرگ و میر بیماران کرونایی نتیجه‌ی آمار بالای بستری‌های چند وقت اخیر است.

 

منبع : شهرآرانیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه