ارسال به دیگران پرینت

افراد بین ۵ تا ۱۷ سال بیشترین مبتلایان به ویروس انگلیسی

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: کرونای انگلیسی جوانان بین ۵ تا ۱۷ سال را بیشتر مبتلا می‌کند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی قبلی، همچنان توصیه می‌شود.

 افراد بین ۵ تا ۱۷ سال بیشترین مبتلایان به ویروس انگلیسی

علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران دبا اشاره به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ویروس کرونا در هنگام انتقال به سایر افراد دچار جهش‌های مختلف خواهد شد و واریانس جدید نوع انگلیسی ویروس کرونا یک موضوع جدیدی نیست.

او ادامه اداد: درحال حاضر کارشناسان معتقدند که میزان سرایت در نوع ویروس کرونای انگلیسی بیشتر از گذشته شده است و در این جهش ویروس، جوانان بین گروه سنی پنج تا ۱۷ سال را بیشتر از سایر افراد درگیر می‌کند. ما در طی سه هفته اخیر شاهد افزایش مختصر مرگ و میر در میان افراد با سنین پایین‌تر هستیم.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: در حال حاضر تعداد هفت مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شده است که در هفته گذشته یکی از این بیماران فوت می‌کند و باید گفت که این فرد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده است.

زالی گفت: در مکان سربسته اگر افراد هم حتی ماسک زده باشند ابتلا به بیماری کرونا از فرد ناقل به دیگران وجود دارد و مردم باید به موضوع تهویه مناسب هوا توجه جدی داشته باشند.

او افزود:در حال حاضر رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی مانند شستن دست‌ها با آب و صابون و زدن ماسک و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از بروز بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی موثر و مفید است و افراد باید نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه و بهداشتی توجه کافی داشته باشند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه