ارسال به دیگران پرینت

چه بخوریم که دوران کرونا کمتر عصبانی شویم؟

رژیم غذایی ضدخشونت را در دوران قرنطینه کرونا رعایت کنید.

چه بخوریم که دوران کرونا کمتر عصبانی شویم؟

 یکی از جدی ترین پرسش ها در دوران کرونا مربوط به رژیم غذایی می شود و یکی از مهم ترین دغدغه های افراد تاثیرات روانی قرنطینه کرونا است.

اما آیا می شود با خوراکی عصبانیت را درمان کرد؟

قرنطینه در دوران کرونا با کاهش چشم گیر فعالیت بدنی، استرس های بسیار، اختلالات خواب و بهم ریختگی برنامه غذایی موجبات اختلال در روح و روان افراد را فراهم می کند.

استرس های کرونایی

پیشگیری از استرس های این دوران می تواند دوران آرام تری را برای همه افراد رقم بزند. حالا یکی از ساده ترین راه های پیشگیرنده را برای شما تشریح می کنیم.

خوردن خوراکی و رعایت رژیم غذایی ضداضطراب برای مقابله با استرس های دوران کرونا نه تنها ساده و اثرگذار است بلکه راه حل لذت بخشی هم به شمار می آید.

کافی است در دوران قرنطینه انواع مغزها، قارچ، میگو و غذاهای دریایی، اسفناج، تخم کدو حلوایی، ریحان، بابونه، بادرنجبویه، شکلات تلخ، جو، برنج قهوه ای، شیر، موز، انواع کلم، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، چای سبز، کیوی، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت را در رژیم غذایی این دوران جای دهید.

این مواد غذایی با خواص آرامبخش و ضد استرس خود کمک می کنند دوران قرنطینه آرام تری را سپری کنید و به مرور شاهد سیر نزولی خشونت های خانگی باشیم.

شیوع کرونا در فرانسه افزایش آمار خشونت های خانگی را به همراه داشت

به گزارش خبرگزاری نچرال نیوز، NGO های حامی زنان با استناد به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی به همه‌گیری خشونت خانگی اشاره کرده اند که در دوران شیوع ویروس کرونا و با قرنطینه های خانگی شدت پیدا کرده است.

بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، استرس، فاصله گذاری های اجتماعی، مشکلات اقتصادی می تواند خطر خشونت بر علیه زنان را تشدید کند.

در عصر ارتباطات فوق سریع، بستر برای اطلاع رسانی در حداقل زمان ممکن برای این نوع از جرائم فراهم است. اما بر خلاف این امر و بر اساس گزارشات، افراد در این شرایط معمولا از اینترنت استفاده نمی کنند و راه های ابتدایی تر دیگری را برای اینکه صدای خود را به گوش سایر افراد برسانند، انتخاب می کنند.

جولی دویب همچنین برای آگاه سازی اطرافیان خود بسیار تلاش کرده بود اما مورد حمایت هیچ یک از آن‌ها قرار نگرفته بود. در نهایت و با وجودی که به پلیس اطلاع داده بود که همسر سابق او با اسلحه او را تهدید می کند، به طرز هولناکی کشته شد.

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، تنها 18 درصد از شکایات مربوط به خشونت های خانگی مورد بررسی قرار می گیرد، این در حالی است که روند رسیدگی به 80 درصد از این پرونده ها متوقف می شود و هیچ گاه به نتیجه نمی رسند..

گروهی از حامیان زنان در فرانسه با چسباندن جملات کوتاه روی دیوارهای شهر سعی در رساندن پیام زنانی که مورد ظلم قرار گرفته اند دارند. در آخرین اقدام این گروه و در پی قتل جولی بویب با چسباندن جمله ” عدالت برای جولی” سعی در شنیده شدن صدای آن و فریاد زدن ظلمی که در حق او اتفاق افتاده است را داشتند.

امید است 220 میلیون زنی که هر ساله در فرانسه قربانی خشونت جسمی یا جنسی می شوند، روزی شنیده شوند و مورد حمایت قرار گیرند و دیگر زنی بر اثر خشونت های خانگی کشته نشود.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه