ارسال به دیگران پرینت

فرانسه

تشکیل تیم ویژه حمایت از زنان برای برخورد با خشونت خانگی

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد دولت این کشور به‌منظور جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان، اقدامات تازه‌ای را به اجرا می‌گذارد.

 تشکیل تیم ویژه حمایت از زنان برای برخورد با خشونت خانگی

ژرالد دارمانن اعلام کرد که به‌منظور کنترل خشونت‌ها علیه زنان، بررسی شکایات مربوط به خشونت‌های زناشویی در اولویت قرار می‌گیرد و در هر ادارهٔ پلیس و هر پاسگاه ژاندارمری یک افسر متخصص خشونت تعیین می‌شود.

وزیر کشور فرانسه در مصاحبه‌ای ضمن اعلام آن‌که در سال ۲۰۲۰ میلادی مجموعا ۱۰۱ زن به‌دست شریک کنونی یا پیشین زندگی خود به قتل رسیده‌اند، افزود که پلیس این کشور در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار بار، معادل ۴۵ بار در ساعت، در نزاع‌های خانگی مداخله کرده است.

آقای دارمانن همچنین وعده داد که برای پیگیری شکایات پرشمار در این زمینه، استخدام افسران پلیس قضایی را تسهیل خواهد کرد.

وی گفت در نظر دارد تیم‌های ویژه‌ای برای مقابله با خشونت زناشویی در نهادهای انتظامی کشور، یعنی پلیس و ژاندارمری تشکیل دهد و افزود که از نخستین روز ماه اوت، یک نفر به‌عنوان مسئول ملی در این زمینه منصوب خواهد شد.

از آنجا که یک سوم زنان جان‌باخته با سلاح گرم کشته شده‌اند، وزارت کشور فرانسه همچنین خواستار آن شده است که پلیس کسانی را که سابقهٔ حمل سلاح گرم داشته‌اند به‌شکل منظم کنترل کند و نام این افراد را با نام کسانی که سابقهٔ خشونت خانگی دارند مقایسه کند.

روز ۳۱ ماه مه زنی ۳۱ ساله در شهر مرینیاک فرانسه به‌دست شوهر سابقش، که پیش‌تر به ارتکاب خشونت خانگی متهم شده بود، زنده در آتش سوخت. این حادثهٔ ناگوار دیگربار سبب افزایش توجه‌ها به مسئله خشونت خانگی در این کشور شد.

 

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه