ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون مادران باردار بر اساس اولویت بندی انجام می‌شود

دکتر خزایی با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار بر اساس اولویت بندی انجام می‌شود، تصریح کرد: سایر مادران باردار که در شرایط پر خطر قرار ندارند در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

واکسیناسیون مادران باردار بر اساس اولویت بندی انجام می‌شود

دکتر محمد خزایی اظهار کرد: واکسن مورد نظر برای مادران باردار بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی سینوفارم بوده که تزریق این واکسن نیز بر اساس اولوبت‌بندی انجام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: مادران بارداری که آسیب‌پذیری بیشتری در دوران بارداری داشته و به نوعی بارداری پر خطری دارند در اولویت دریافت واکسن قرار دارند که این گروه شامل مادران بالای ۳۵ سال همچنین مادرانی که بارداری در آنها به روش آی وی اف بوده است و مادرانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

 

دکتر خزایی با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار بر اساس اولویت بندی انجام می‌شود، تصریح کرد: سایر مادران باردار که در شرایط پر خطر قرار ندارند در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

 

وی به مادران باردار شاغل در مراکز بهداشت و درمان و مراکز مدیریتی کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: تمامی این مادران که در حال ارائه خدمت هستند شامل این طرح بوده و تمامی آنها واکسینه خواهند شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه مادران بارداری که همسرانشان در مراکز بهداشت و درمان در حال خدمت هستند در اولویت دریافت واکسن هستند، گفت: در صورتیکه آقایان شاغل در مراکز مدیریتی کووید ۱۹ در حال خدمت باشند و همسرشان باردار باشد، می‌توانند نسبت به واکسینه کردن همسر خود اقدام کنند.

 

وی به نحوه مراجعه مادران باردار برای انجام واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: مادران بارداری که در پایگاه سلامت بهداشت منطقه زندگی خود تحت مراقبت بهداشتی قرار دارند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه سلامت منطقه معرفی نامه مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون را دریافت کنند.

 

دکتر خزایی با بیان اینکه برخی مادران تحت نظر پزشک متخصص هستند، تاکید کرد: این مادران باید با هماهنگی پزشک متخصص و در صورت داشتن شرایط برای دریافت واکسن و ارجاع پزشک خود برای دریافت واکسن اقدام کنند، همچنین مادران بارداری که در روستا زندگی می‌کنند با مراجعه به خانه بهداشت نسبت به دریافت معرفی نامه برای  مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه مادران بارداری که دوران بارداری بالای ۱۲ هفته دارند، مشمول دریافت واکسن هستند، تاکید کرد: تزریق واکسن در بارداری زیر ۱۲ هفته  انجام نمی‌شود همچنین مادرانی که سن زیر ۱۸ سال داشته و باردار باشند مشمول دریافت واکسن نیستند.

 

وی در پایان گفت: مادران بارداری که مشمول این طرح نیستند، نباید عجله کنند چرا که تزریق واکسن بر اساس اولویت بندی در حال انجام بوده و به زودی تمامی مادران باردار که شرایط دریافت واکسن را داشته باشند واکسینه می‌شوند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه