ارسال به دیگران پرینت

بیش از ۸ میلیون دوز واکسن کرونا به نظام سلامت کشور تحویل داده شد

علیرضا رییسی گفت:‌ تاکنون ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن تحویل نظام سلامت شده که ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز آن توزیع شده و هفت میلیون دُز تاکنون به هموطنان تزریق شده است.

بیش از ۸ میلیون دوز واکسن کرونا به نظام سلامت کشور تحویل داده شد

علیرضا رییسی عنوان کرد: ستاد شیوه نامه‌های بهداشتی برای هر آزمون را ارائه می‌کند و این برگزارکنندگان هستند که در صورت امکان رعایت این شیوه نامه‌ها آزمون برگزار می‌کنند و اگر نتوانند شیوه نامه‌ها را به درستی اجرا کنند موظف به لغو آزمون هستند.

وی با انتقاد از یکی از مجریان صدا وسیما که برگزاری آزمون ارتقا را بدون اطلاعات دقیق زیر سؤال برده بود، گفت: این آزمون برای پزشکان عمومی است که در حال گذراندن دوره دستیاری هستند و شغلشان به گونه‌ای است که بر بالین بیماران حاضر می‌شوند. سالن محل برگزاری آزمون برای پزشکان دوره دستیاری بسیار امن‌تر از بالین بیمار است. تمام پزشکان از جمله دانشجویان دوره دستیاری واکسن مقابله با کرونا دریافت کرده اند و برگزاری آزمون برای آنان مخاطره آمیز نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از برخی مجریان صدا وسیما در خواست کرد تا پیش از اظهار نظر با کارشناسان مربوطه مشورت کنند یا یکی از کارشناسان را در برنامه خود دعوت کنند که نظرات و جمع بندی‌ها بر اساس شواهد علمی و کارشناسی ارائه شود.

رئیسی گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن تحویل نظام سلامت شده است که ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز آن توزیع شده است و ۷ میلیون دُز تاکنون به هموطنان تزریق شده است.

وی افزود: مرحله نخست واکسیناسیون شامل گروه‌های بهداشت و درمان به پایان رسیده و مرحله دوم گروه‌های سنی ۸۰ سال به بالا‌ ۷۵ تا ۸۰ سال و ۷۰ سال به بالا واکسن دریافت کرده اند و تفاوت شمار واکسن‌های توزیع شده با واکسن‌های تزریق شده به سبب نرسیدن زمان تزریق دُز دوم افراد ۷۰ سال به بالا و یا حفظ سهمیه جاماندگان این گروه سنی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه از این پس تا واکسن در یخچال‌های ما قرار نگیرد به دریافت آن اعتماد نداریم، ادامه داد: ارسال نشدن ۳ میلیون دُز واکسن از سوی کشوری که آن را به سبب نیازهای داخلی مصرف کرد موجب اختلال در واکسیناسیون شد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ مرکز تجمیع واکسیناسیون در کشور فعال شده بود، اضافه کرد: در تهران ۷۵ مرکز فعال داشتیم به سبب کمبود حجم واکسن مجبور به تعطیلی برخی از مراکز شدیم به گونه‌ای که تنها در تهران ۳۲ مرکز فعال تزریق واکسن داشتیم.

با در اختیار داشتن واکسن کافی مراکز تجمیع واکسیناسیون افزایش خواهد یافت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به این که در برخی از مراکز واکسیناسیون تهران تجمع‌هایی مشاهده شد افزود: اما خوشبختانه در دیگر نقاط کشور ازدحام در مراکز واکسیناسیون نبود. با در اختیار داشتن واکسن کافی مراکز تجمیع واکسیناسیون افزایش خواهد یافت به گونه‌ای که این مراکز در تهران از ۷۵ به ۷۹ مرکز در پایان هفته خواهد رسید. براساس پیش بینی‌ها تا فردا صبح یک و نیم میلیون دُز واکسن جدید وارد کشور می‌شود و هفته آخر تیر نیز یک و نیم میلیون دُز واکسن دیگر نیز به کشور می‌رسد. در مرداد نیز ۵ تا ۶ میلیون دُز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد.

رئیسی گفت: اکنون ۳۸۰ هزار دُز واکسن کووبرکت در اختیار داریم و ۴۰ هزار دُز دیگر در حال برچست گذاری است.

وی ابراز امیدواری کرد تا یکم مرداد حدود ۶۵۰ هزار دُز دیگر از این واکسن در اختیار نظام سلامت قرار گیرد و افزود: تا ابتدای مرداد حدود یک میلیون دُز واکسن کووبرکت در اختیار خواهیم داشت. براساس برنامه ریزی‌ها در مرداد هر هفته یک میلیون دُز واکسن داخلی خواهیم داشت که این رقم در شهریور به ماهانه ۱۰ میلیون دُز واکسن افزایش می‌یابد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره واکسن پاستور هم گفت: ۱۳۰ هزار دُز از این واکسن در اختیار است و به نظر می‌رسد در مرداد و شهریور نیز هر ماه ۵۰۰ هزار دُز از این واکسن در اختیار نظام سلامت قرار گیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه