ارسال به دیگران پرینت

مراقب بیماری‌های واگیر به جز کرونا در اربعین امسال باشیم

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری‌های همه‌گیر مثل التور در موسم اربعین امسال باید نظارت کرد.

مراقب بیماری‌های واگیر به جز کرونا در اربعین امسال باشیم

مهرداد پاریان زیتونی عصر امروز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: امسال به دلیل گرما موسم اربعین حساس‌تر از گذشته شده است چرا که علاوه بر کرونا در بخش بهداشت نیز پیک التور را خواهیم داشت که باید رصد دقیقی از نظر سایر بیماری‌ها نیز انجام شود.

وی افزود: وضعیت آب و غذا باید با کمترین خطر مواجه باشد و امکان رصد افراد با ذکر آدرس و شماره تماس دقیق فراهم شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در رابطه با تدابیر پیشگیری از ابتلای زائران حسینی به ویروس کرونا گفت: امید می‌رود تا زمان اربعین بسیاری از افراد واکسن دریافت کرده باشند اما با فرض اینکه واکسیناسیون عمومی انجام نشده باشد و با توجه به تجربه‌های گذشته مدت‌زمان توقف در مرز زیاد است، روان‌سازی تردد یکی از موارد مطرح شده که باید انجام شود.

پاریان زیتونی در خصوص برگشت زائران گفت: همچنین در موج برگشت نیاز است برای کسانی که تست کرونای آنها مثبت شود، خدمات لازم در نظر گرفته شود تا ۱۴ روز را در هتل اقامت کنند.

وی ادامه داد: همچنین تا آماده شدن جواب تست در خوش‌بینانه‌ترین حالت، دو ساعت زمان نیاز است که باید محلی برای نگهداری مسافران با رعایت فاصله فیزیکی در این مدت وجود داشته باشد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان همچنین با توجه به کاهش ظرفیت اتاق‌ها برای اسکان نیروهای بهداشتی، خدماتی و بیماران بر لزوم در نظر گرفتن فضای مناسب برای تعداد افراد متقاضی اسکان در شرایط کرونایی تأکید کرد.

«هنگامه پروین» مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز در این جلسه به مراحل پیشروی احداث درمانگاه شلمچه اشاره کرد و گفت: بیمارستان شلمچه کامل ساخته شده است که باید با ۴۹ میلیارد آماده بهره‌برداری باشد اما منطقه آزاد هیچ کمکی نمی‌کنند و تجهیز آن ضروری است چرا که وقتی اسم بیمارستان مرزی دارد باید تمام امکانات را نیز داشته باشد.

وی افزود: برای درمانگاه شلمچه باید فضای دسترسی به خیابان اصلی طراحی و در نظر گرفته شود و فضای پیرامونی درمانگاه نیز در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

در این جلسه نیز با توجه به نفرات و شرایط کرونایی تقاضایی برای اختصاص ۸۰ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه موتورلانس، راه‌اندازی اورژانس، یک واحد بیمارستان صحرایی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اختصاص محلی برای پشتیبانی ارائه شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه