ارسال به دیگران پرینت

در دل فاجعه کرونایی قرار داریم | بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان

باید اعتراف کرد که تمام هشدارها تاکنون بی‌فایده بوده است و خون بیمارانی که روزانه کشته می‌شوند بر گردن کسانی است که نسبت به اوضاع کنونی بی‌مسئولیت هستند.

در دل فاجعه کرونایی قرار داریم |  بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اگر مردم و مسئولان بسیج نشوند و این بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان و نبودن حتی یک تخت بستری در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند، نظام سلامت قطعا دیگر پاسخگو نخواهد بود.

 

دکتر شکراله سلمان‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به رکورد جدید بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: در روز گذشته ۱۰۷ بیمار در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری شدند بنابراین اکنون ۴۹۱ بیمار بستری داریم. این افزایش بستری، بدون تردید افزایش مرگ ناشی از کرونا را در منطقه به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: باید اعتراف کرد که تمام هشدارها تاکنون بی‌فایده بوده است و خون بیمارانی که روزانه کشته می‌شوند بر گردن کسانی است که نسبت به اوضاع کنونی بی‌مسئولیت هستند.

 

سلمان‌زاده ادامه داد: دیگر نمی‌گوییم فاجعه نزدیک است و امروز باید بگوییم در اوج بحران و در دل فاجعه کرونایی قرار داریم اما باز هم می‌بینیم که هیچ همراهی خاصی انجام نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: در این بین، تاب و تحمل پرسنل بهداشت و درمان نیز به حداقلی‌ترین میزان خود رسیده است اما هنوز برخی بدون توجه به بیش از یک سال و نیم جانبازی آن‌ها، به هیچ ضابطه و پروتکلی پایبند نیستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خیلی عجیب است که مسئولان و مردم در برابر این فاجعه بزرگ بی‌تفاوت هستند عنوان کرد: اگر مردم و مسئولان بسیج نشوند و این بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان و نبودن حتی یک تخت بستری در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند، نظام سلامت قطعا دیگر پاسخگو نخواهد بود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه