ارسال به دیگران پرینت

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم فعالیت هیئات مذهبی را لغو می کند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در صورت عدم توجه هیئات،حسینیه‌ها و هیات امنای مساجد و مداحان نسبت به اجرای دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتطامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم مجوز فعالیت متخلف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت شش ماه لغو خواهد شد.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم فعالیت هیئات مذهبی را لغو می کند

حجت‌الاسلام علی رستمی امروز (19مرداد) در کارگروه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر و کمیته استانی مدیریت بیماری کرونا که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری در این ایام لازم است پروتکل‌های بهداشتی با دقت و شدت بیشتری رعایت شود.

وی عنوان کرد: در صورت عدم توجه هیئات،حسینیه‌ها و هیات امنای مساجد و مداحان نسبت به اجرای دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتطامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم مجوز فعالیت متخلف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت شش ماه لغو خواهد شد.

حجت‌الاسلام رستمی خاطر نشان کرد: اسامی هیئاتی که برنامه دارند به تفکیک شهرستان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارائه خواهد شد تا در صورت نیاز نظارت لازم بر موارد بهداشتی انجام گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در صورت نیاز تریبون‌های ایام محرم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود تا توصیه‌های لازم به عزاداران ارائه دهند. 

حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم ضروری است

ابراهیم قادری معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در کردستان با توجیهاتی که شده امیدواریم مشکلی در عزاداری‌های محرم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم ضروری است و باید مورد توجه عزاداری باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان استفاده از ظرفیت مدارس را در اجرای عزاداری‌های محرم موثر دانست و بیان کرد: باید سعی شود عزاداری‌ها در فضای باز برگزار شود.

قادری تصریح کرد: باید به هیئات مذهبی توصیه‌های لازم را داد تا بتوانند بدون مشکل و حاشیه برنامه‌های خود را پیش ببرند.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این نشست گفت: با تشکیل شورای اطلاع رسانی برای بازتاب فعالیت‌های محرم اقدام خواهیم کرد.

وی از تهیه پوسترهایی ویژه محرم خبر داد و یادآور شد: پوسترهای محرم در قالب ۲۰ نمایشگاه مجازی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی کتاب و تولید محتوای دینی غنی در استان خبر داد و اضافه کرد: در ایام محرم نشست‌های  تخصصی نیز بصورت وبینار  برگزار می‌شود.

برگزاری عزاداری‌ها در فضاهای بسته با سقف بالاتر از شش متر، تهویه هوای مناسب در محل عزاداری، تهیه غذای بیرون‌بر برای عزاداران و لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از موارد مورد تاکید اعضای جلسه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های ایام محرم بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه