ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر درحرم مطهر رضوی اعلام شد +جزئیات

دبیر ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برپایی مراسم و ورود هیات‌های عزاداری به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در ماه‌های محرم و صفر ممنوع است. وی ادامه داد: دستورالعمل مراسم عزاداری ایام محرم و صفر به دستگاههای اجرایی ابلاغ خواهد شد و مسوولیت اجرا و نظارت آن نیز بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است

ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر درحرم مطهر رضوی اعلام شد +جزئیات

دبیر ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برپایی مراسم و ورود هیات‌های عزاداری به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در ماه‌های محرم و صفر ممنوع است.

حمید موسوی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: بر اساس ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در شرایط کرونایی، دسته‌ها و هیات‌های عزاداری اجازه ورود به حرم مطهر رضوی را ندارند.

وی با بیان اینکه از ۲ روز پیش سفر به خراسان رضوی از مبدا تمام استانهای کشور ممنوع شده است ادامه داد: دستورالعمل مراسم عزاداری ایام محرم و صفر به دستگاههای اجرایی ابلاغ خواهد شد و مسوولیت اجرا و نظارت آن نیز بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است و دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاههای مرتبط نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آگاه‌سازی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ممنوع بودن پذیرایی در مراسم عزاداری، دایر بودن موکب‌ها به جای ایستگاه‌های صلواتی و توزیع اقلام بهداشتی و ماسک در این موکب‌ها و استاندارد بودن فضای برپایی مراسم عزاداری از جمله محورهای ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ماههای محرم و صفر است.

وی افزود: این دستورالعمل پیوست رسانه‌ای هم دارد که در آن بر پرهیز از پرداختن به مطالبی مانند دوگانه بودن عزاداری و سلامت، پرهیز از رفتاهای هیجانی و احساسی، پرهیز از ایجاد دو قطبی‌های کاذب سیاسی و بین دستگاهی مورد تاکید قرار گرفته است.

موسوی ادامه داد: طی هفته‌های اخیر در راستای رفع کمبود تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی در این استان اقدامات خوبی انجام شده و تاکنون ۸۰۰ تخت جدید برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: افزایش ساعت کار مراکز منتخب کرونا از ۱۶ ساعت به ۲۴ ساعت در بخش سرپایی از تصمیمات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا بود که با تامین نیروی مورد نیاز به زودی اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طی هفته های گذشته اقدامات خوبی در ارتباط با برخورد و نظارت بر فعالیت هفت گروه شغلی که در شرایط قرمز کرونایی مجاز به فعالیت نیستند در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

وی سرعت بخشی به واکسیناسیون گروههای هدف را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون یک میلیون دوز واکسن کرونا به استان خراسان رضوی تخصیص یافته که بیش از ۷۰۰ هزار نفر دوز اول و افزون بر ۲۰۰ هزار نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش های دریافت شده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی بطور نگران‌کننده‌ در حال افزایش است و شمار آنان به بیش از ۶۶۰ نفر در روز رسیده است.

هم اکنون ۲۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده است.

همجنین تاکنون سه میلیون و ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه