ارسال به دیگران پرینت

افزایش ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره مسکن در تهران

وی اضافه کرد: از تاریخ اول فروردین امسال تا 16 مرداد 1400 تعداد کل قراردادهای مسکن کشور با کاهش 6 درصدی به 546 هزار و 88 فقره رسیده است.

افزایش ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره مسکن در تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره مسکن در تهران خبر داد و گفت: گزارش‌های غلط بانک مرکزی، بازار مسکن را دچار تشنج می‌کند.

 مصطفی قلی‌خسروی در نشست خبری با اشاره به این‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن دقیق نیست، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند که از آمار خام سامانه املاک و مستغلات (کد رهگیری) برای تهیه گزارش‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق اتاق ایران آمار خام سامانه را استفاده می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم 60 درصد معاملات بازار مسکن در این سامانه ثبت می‌شود و بانک مرکزی با حدس و گمان گزارش خود را از بازار مسکن تهیه می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با گزارش‌های اشتباه خود باعث تشنج در بازار مسکن می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان، افزود: زمانیکه اعلام شد اتحادیه مشاوران املاک زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می‌رود ما استقبال کردیم، این درحالی بود که اتاق اصناف و وزارت صمت از ما گلایه کردند چرا موافق این کار هستید.

قلی‌خسروی بیان کرد: در صورتیکه اتحادیه زیرمجموعه وزارت راه شود، ما ارتقا پیدا می‌کنیم و تبدیل به کانون مشاوران املاک خواهیم شد.

وی در ادامه به آمار بازار مسکن اشاره کرد و گفت: از تاریخ اول فروردین 99 تا 16 مرداد 99 کل قراردادهای مسکن کشور 580 هزار و 508 فقره بوده که از این تعداد 298 هزار و 540 فقره مبایعه‌نامه و 277 هزار و 88 فقره اجاره‌نامه بوده است.

وی اضافه کرد: از تاریخ اول فروردین امسال تا 16 مرداد 1400 تعداد کل قراردادهای مسکن کشور با کاهش 6 درصدی به 546 هزار و 88 فقره رسیده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: از اول فروردین 1400 تا 16 مرداد 1400 تعداد کل قراردادهای شهر تهران با رشد منفی 12.2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 105 هزار و 237 فقره کاهش یافته است. این در حالی است که نسبت قراردادهای اجاره طی بازه اشاره شده از 64 هزار فقره سال 99 با رشد 25.12 درصدی به 80 هزار و 452 فقره افزایش یافته است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عبدالله ارسالی در

      متاسفانه چهره و مصاحبه جناب آقای خسروی همواره برای من جز نگرانی و افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و اعلام بدبختی بیشتر چیزی به همراه نداشته است.

    • شهرام عندلیبی ارسالی در

      ببخشید ولی امیدوارم خیر نبینید که اصلن به آنچه منتشر می کنید فکر نمی کنید همین امروز صاحب خانه‌ی من صفحه‌ی شما رو نشون داد و اجاره رو اضافه کرد. خبرنگار و رسانه ای که دور از غمِ مردم فقط به فکر دیده شدن و جیبِ خودش باشه این میشه که حتا اگر نیتِ خیر هم داشته باشه چون خبر از غم مردم و تبعاتِ انتشار چنین مطلبی نداره درد به درد مردم اضافه می کنه. چیزی رو که همه‌ی مستاجرها با پوست و استخونشون میدونن با چه هدفی و به نفع چه گروهی منتشر می‌کنین. چقدر مردمِ بدی شدیم هیچکدوم به فکر هم نیستیم نوبتِ خودِ شما هم میشه که دردی داشته باشید و از اینکه دیگران به شما فکر نکنند حسابی آسیب ببینید. همسرم باید گریه کنه که تو این کرونا کجا بریم و شما.... این دره شما رو هم با خودش فرو می‌بره. دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره باور کنید.

      در پایان اگر شهامت دارید این نوشته که هیچ بی‌ادبی ای ندارد را منتشر کنید. چرا که اصحابِ رسانه همیشه ادعای گشودگی و نقد پذیری دارند. ابتدای نوشته هم از اصطلاحِ خیر نبینید استفاده کردم چرا که ما انسان هستیم و دارای احساس و خشم و خواستم میزانِ ناراحتی بخشی از مردم که من از آن‌ها هستم را خوب دریافت کنید.

    • مرادی ارسالی در

      سلام مگر املاکیها یا صاحب خانه هد گوش به حرف شما میدن الان من ساکن مارلیک هستم خانه ای که 80 میلیون تومان رهن کرده بودم شده 150 میلیون تومان چطور 25 درصد ان هم هم کنار نشین تهران تو را به خدا به فریادمون برسید دیگه باید چادر زد توی خیابان

    • ناشناس ارسالی در

      کدام ۲۵درصد صاحبخانه اینجانب به بهانه گرانی اجاره و مبلغ ودیعه را ۱۲۵ درصد گران نموده است ۱ سال ۹۸ودیعه ۸۰ میلیون و اجاره ۱۲۰۰ ۲ سال ۹۹ ودیعه ۱۰۰ میلیون و اجاره ۱۵۰۰ ۳ امسال اعلام فرمودن ۱۰۰ میلیون ۴میلیون تومان

    • علی ارسالی در

      ای بابا ببین کی داره این حرفها رو میزنه خودش یکی از علتهای گرانیها مسکنه برو به مشاورین توی دفتر های املاک که تو شهرک غرب و سعادت آباد داری آموزش بده چطور جیب مردم رو خالی کنن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه