ارسال به دیگران پرینت

چه کنیم، برق‌مان نرود؟

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف برق، گفت: هرچه مصرف برق کمتری داشته باشیم، به طور قطع میزان باری که به شبکه تحمیل می شود، کمتر است.

چه کنیم، برق‌مان نرود؟

مرسل صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق در شهرستان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: کاهش بارش ها، فعالیت رمزارزهای غیرمجاز، برداشت زودهنگام آب توسط کشاورزان به دلیل کم آبی و از سوی دیگر عدم توازن بین تولید و مصرف موجب افزایش مصرف برق در سال جاری شده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که توازن تولید و مصرف برق با یکدیگر مقارن شود، خاموشی ها ادامه خواهد داشت، به این معناکه هرچه مردم بیشتر در مصرف صرفه جویی کنند، خاموشی ها کمتر خواهد بود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه خاموشی ها همواره وجود دارد، گفت: این خاموشی ها ابتدا با اجرای طرح مدیریت بار در بخش صنعت و سپس بخش خانگی اعمال می شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط موجود بحث مدیریت مصرف برق همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: هرچه مصرف برق کمتری داشته باشیم، به طور قطع میزان باری که به شبکه تحمیل می شود، کمتر است.

صالحی با بیان اینکه شرکت توانیر هر هفته و روزانه سقفی را برای مصرف برق شرکت های توزیع تعیین می کنند، گفت: در صورتی که شرکت های توزیع از این سقف عبور کند به همان میزان قطعی برق اعمال می شود.

وی تاکید کرد: با افزایش مصرف برق و در صورتی که قطعی برق شرایط نداشته باشیم، رله های کنترل فرکانس وارد مدار می شوند که در این شرایط خود نیروگاه از مدار خارج می شوند و اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد فروپاشی شبکه برق خواهیم بود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان توضیح داد: اگر کنترل بار در شرکت های توزیع برق نداشته باشیم، کنترل شبکه برق از دست شرکت ها خارج می شود، به همین دلیل امروز شاهد خاموشی های بدون برنامه ریزی هستیم، چراکه رله های حفاظتی وارد مدار می شوند تا نیروگاه از مدار خارج شوند.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف برق، تصریح کرد: برای این کار، مشترکین باید در صورت نیاز از وسایل برقی خود استفاده کنند، همچنین در روز از نور طبیعی و خورشید استفاده کنند.

صالحی افزود: شهروندان در ساعات پیک مصرف نباید از لوازم برقی پرمصرف همچون اتو، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و ... استفاده کنند و استفاده از این وسایل را به ساعات کم باری منتقل کنند تا از سوی دیگر با کاشه مصرف برق، هزینه آنها نیز کمتر شود، تا با مدیریت پیک، از تابستان امسال گذر کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: برای کاهش مصرف برق، کولرهای آبی باید بر دور کم قرار گیرند و کولرهای گازی روی دمای ۲۶ درجه به بالا تنظیم شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به تبعات اجتماعی قطعی برق، گفت: از بین رفتن نظم شهری، خاموشی چراغ خطرها، مشکلات بیماران در پس قطعی برق، از جمله تبعات اجتماعی خاموشی ها است.

وی درباره قطعی برق در بیمارستان ها، گفت: باید توجه داشت که قطعی برق نیز بیمارستان ها رخ می دهد، البته بیمارستان ها و مراکز درمانی مجهز به دیزل ژنراتور هستند و در صورت قطع برق، ژنراتورهای خود را وارد مدار می کنند.

صالحی تصریح کرد: نمی توانیم بیمارستان ها را از قطعی برق مستثنی کنیم، چراکه مسیر تغذیه بسیاری از بیمارستان ها با فیدرهای بخش خانگی مشترک است.

وی با بیان اینکه ساعات پیک مصرف برق از ۱۲ تا ۱۸ است، گفت: همچنین بین ۱۹ تا ۲۳ ساعات پیک مصرف برق در شب است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد جواد ارسالی در

      اصلا کربن در اکسید اثر زیادی نداره اصل ش بخاطره افزایش پرتو های خورشید است که موجب افزایش دما و افزایش دما موجب آزاد شدن کربن در اکسید حل شده در آب اقیانوس ها می شود و این خنگ ها برعکس فهمیدند تاره سر قرارداد پاریس است که وین کنون هی برق ها می رود بروید سخنرانی استار رائفی پور را در وین زمینه گوش فرا دهید

    • محرم ارسالی در

      Fs

    • پیمان ارسالی در

      اگر از خانه خارج نشیم از گرسنگی بمیریم یا از گرما در خانه نه کرونا تموم میشه نه برق را قطع نمیکنیین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه