ارسال به دیگران پرینت

لیست کد خطاهای ماشین ظرفشویی بوش و علت آنها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ماشین‌های ظرفشویی بیشتر شده است. گاهی مواقع مشکلاتی درون ماشین ظرفشویی شما به وجود می‌آید که دیگر به شما اجازه کار کردن نمی‌دهد.

لیست کد خطاهای ماشین ظرفشویی بوش و علت آنها

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ماشین‌های ظرفشویی بیشتر شده است. گاهی مواقع مشکلاتی درون ماشین ظرفشویی شما به وجود می‌آید که دیگر به شما اجازه کار کردن نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید با خطاهایی که بر روی صفحه نمایش داده می‌شوند به راحتی مشکل خود را رفع کنید. در ادامه می‌خواهیم با خطاهای ماشین ظرفشویی بوش و روش برطرف کردن آن آشنا شویم.

C:\Users\Dear user\Desktop\5438306024.jpg

خطاهای ماشین ظرفشویی بوش

مدل‌های مختلف ماشین‌های ظرفشویی بوش مجهز به سیستم خودکار خطای ارور ماشین ظرفشویی بوش می‌باشند. در مواقعی که مشکلی برای ماشین ظرفشویی شما پیش بیاید کد خطا بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. شما با دانستن کد خطا می‌توانید مشکل ماشین خود را به راحتی رفع کنید. برخی خطاها مانند ارور e09 ظرفشویی بوش از خطاهای رایج هستند و برخی دیگر در شرایط خاص بروز می‌کنند.، کدهای خطایی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید، برای افرادی که تعمیرکار و تکنسین هستند کمک بزرگی است تا سریع‌تر کار خود را انجام دهند.

 دانستن این کدها حتی برای افرادی که آشنایی با تعمیر ظرفشویی بوش را ندارند هم می‌تواند راهنمایی دقیقی باشد. اگر با کمک روش‌های رفع خطا نتوانستید خطاها را برطرف کنید می‌توانید با شرکت پارسان سرویس که نمایندگی تعمیرات بوش در اصفهان است، تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل ماشین ظرفشویی شما را حل کنند. با انتخاب این شرکت جهت تعمیر لوازم خانگی بوش در اصفهان این اطمینان را به شما می‌دهیم پس از تعمیر لوازم شما، رضایت و خشنودی کامل از این مجموعه را داشته باشید.

C:\Users\Dear user\Desktop\scale_1200.jpg

بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

در ماشین ظرفشویی بوش ارورهای متعددی وجود دارد که بسته به نوع عملکرد امکان دیدن آن‌ها در صفحه نمایش ماشین وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی چندین ارور رایج ماشین ظرفشویی بوش خواهیم پرداخت. برای بررسی کلی این خطاها می‌‌توانید به قسمت خطاهای ماشین ظرفشویی بوش در سایت پارسان سرویس مراجعه کنید. 

علت ارور یا کد خطا E01 یا F01 

این خطا نشان دهنده آن است که اتصالات المنت هیتر یا المنت حرارتی آسیب دیده و یا اینکه یکپارچگی دستگاه شما دچار مشکل شده است. اگر کد خطا یا ارور E01 یا F01 ماشین ظرفشویی بوش رخ داد، به احتمال زیاد المنت هیتر سوخته است و باید یک المنت جدید جایگزین آن گردد.

علت ارور یا کد خطا  E03 یا F03

خطاهای مربوط به هیتر یا گرمکن آب به ندرت اتفاق می افتد، اما کد ارورهایی که مشکلات مربوط به تخلیه آب و یا پر کردن آب هستند، بیشتر دیده می‌شوند.

اگر دستگاه نتواند آب را در یک مدت زمان مشخص پر کند، کد خطا یا ارور E03 یا F03 نمایش داده می‌شود و عملیات ماشین ظرفشویی را متوقف می‌کند. در این مواقع، مدل‌های جدید ماشین لباسشویی بوش آب را به صورت خودکار تخلیه کرده و بعد از آن  کد خطا یا ارور E03 یا F03 بر روی صفحه نمایش دیده می شود. اگر ماشین ظرفشویی شما مربوط به ۷ تا ۱۰ سال پیش بود، وضعیت امکان دارد تفاوت داشته باشد. ماشین ظرفشویی کد ارور E03 یا F03 را نشان می دهد و سپس برای پایان پر کردن آب منتظر می‌ماند.

موارد زیر جهت حل این مشکل پیشنهاد می‌شوند :

  • بررسی سیستم آبرسانی

  • فیلترها که در برابر شلنگ پرکننده در ورودی ماشین ظرفشویی نصب شده‌اند باید جهت هرگونه انسداد و گرفتگی بررسی شوند.

  • بررسی شیر پر کن

  • بررسی سنسور سطح آب برای هر گونه مشکل و عملکرد نامناسب

  • بررسی پمپ برای بروز هر گونه خطا و اشکال

C:\Users\Dear user\Desktop\control-panels-Bosch-dishwasher-with-display.jpg

ارور e09 ظرفشویی بوش

این خطا یکی از رایج‌ترین خطاهای ظرفشویی بوش است. عدم گرمایش آب توسط ماشین ظرفشویی منجر به این خطا می‌شود. خشک نکردن ظروف نشان دهنده این خطاست. در این مواقع هیت پمپ ظرفشویی به درستی کار نمی‌کند و باید برای تعمیرات با نمایندگی مجاز بوش تماس بگیرید.

علت ارور یا کد خطا 07E یا07 F

خطای E07 زمانی اتفاق می‌افتد که ظروف به درستی در سبدهای ماشین ظرفشویی چیده نشده باشند و برخی از ظروف سوراخ‌هایی که آب را از بانکرهای ماشین ظرفشویی پمپ می‌کنند، را گرفته باشد. همچنین سوراخ‌ها می‌توانند به علت کثیفی و گرد و خاک نیز مسدود شوند و این خطا رخ دهد.

علت ارور یا کد خطا 14E یا14 F

این خطا نشانگر این است سنسوری که مقدار آب ورودی به ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند، به درستی کار نمی‌کند. این مشکل فقط توسط تکنسین متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بوش قابل رفع است و احتمالاً نیاز به جایگزینی سنسور جدید است.

علت ارور یا کد خطا 15E یا15 F

در ماشین‌های ظرفشویی بوش جدید که دارای سیستم توقف آب هستند، در صورت نشت آب کد خطا یا ارور    E15 یا F15نمایش داده می‌شود. در صورت بروز چنین خطایی مراحل زیر بایستی انجام شود.

  • سینی ظرفشویی باید برای هر گونه نشتی بررسی شود.

  • شلنگ‌ها را بررسی کنید.

  • سایر قطعات باید برای هر گونه اشکال بررسی گردند.

علت ارور یا کد خطا 18E یا18 F

این ارور به علت پایین بودن سطح آب زیر حد نرمال نمایش داده می‌شود. علت بروز آن می‌تواند به دلیل وجود مشکل در شیر آب باشد.

علت ارور یا کد خطا 27E یا27 F

اگر ماشین ظرفشویی خودرا مستقیماً به برق وصل کنید، ممکن است با خطای E27 برخورد کنید. نوسان ولتاژ که به صورت دوره‌ای در شبکه رخ می‌دهد می‌تواند تأثیر منفی و جدی بر روی لوازم الکتریکی منازل داشته باشد. حتی می‌تواند باعث سوختن این دستگاه‌ها شود؛ در نتیجه زمانی که در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی شما ارور E27 را نشان داده می‌شود، دستگاه را با تنظیم ولتاژ مناسب به شبکه وصل کنید تا مشکل شما حل شود.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه