ارسال به دیگران پرینت

چرا برق‌مان نرفت؟

این روزها قطع برق، داستان عجیبی ایجاد کرده تا جایی که حتی قطع نشدن آن هم به موضوعی برای شوخی تبدیل شده است.

چرا برق‌مان نرفت؟

اگرچه از اواخر اردیبهشت امسال، خاموشی‌های پی در پی و دو ساعته، بسیار زودتر از هرسال با غافلگیری مردم، موجب گلایه شهروندان شد، اما طی یک هفته اخیر قطعی برق در مناطق مختلف اصفهان براساس جدول پیش بینی شده انجام نشده و کاهش خاموشی ها دست مایه شوخی بسیاری از شهروندان شده است و آنها از یکدیگر و حتی در شبکه های اجتماعی، به مزاح می پرسند، «چرا برقمان نرفت؟» «مسئولان وزارت نیرو پیگیر باشند که چرا برق قطع نمی شود؟»، «چرا وزارت نیرو بدقول شده است؟» «ما برای قطعی برق برنامه ریزی کرده بودیم» و ... .

اما سخنگوی صنعت برق استان اصفهان درباره کاهش خاموشی ها به ایسنا، توضیح داد: طی چند روز گذشته با توجه به اینکه هوا اندکی خنک شده بود، میزان مصرف برق کاهش یافت.

محمدرضا نوحی با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت همکاری مشترکین صنعت و بخش خانگی موجب کاهش خاموشی ها شده است، ادامه داد: از سوی دیگر برخی واحدهای نیروگاهی که بخش هایی از آنها تعمیرات اساسی داشتند و قرار بود تا پایان خرداد ماه و اوایل تیر ماه وارد مدار شوند، با سرعت گیری تعمیرات اساسی برخی، این نیروگاه ها وارد شبکه توزیع برق شدند.

وی تاکید کرد: البته مطابق پیش بینی های هواشناسی از امروز دوشنبه هوای اصفهان بین دو تا سه درجه گرمتر می شود، بنابراین از مردم درخواست می خواهیم با مصرف بهینه برق، اضافه مصرف های خود را به زمان خارج از پیک منتقل کنند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه به طور قطع خاموشی ها مطابق پیش بینی و برنامه ای که در سایت های شرکت های توزیع برق استان و اصفهان اطلاع رسانی شده، رخ می دهد، گفت: اگر در زمان های مشخص مردم خاموشی ندارند، به این دلیل است که مصرف آنها از پیک مصرف تعیین شده توسط توانیر، گذر نکرده است.

وی تاکید کرد: به طور معمول زمانی که مدیریت بار به عدد مشخصی برسد، توانیر دستور خاموشی ها را می دهد و شرکت های توزیع مطابق برنامه زمان بندی، قطعی برق خواهند داشت.

نوحی با بیان اینکه در حال حاضر تراز تولید و مصرف برق در کشور برهم خورده و میزان مصرف، بیش از تولید است، گفت: زمانیکه مصرف برق افزایش یابد، فرکانس شبکه افت می کند، اما با توجه به اینکه این فرکانس نباید از عدد مشخصی بالاتر، کاهش یابد، توانیر با برنامه ریزی، مدیریت بار را اعمال می کند و ناچار است با خاموشی از فروپاشی شبکه فروپاشی جلوگیری کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ساعات پیک مصرف در اصفهان بین 12 تا 5 بعدازظهر و از 8 تا 11 شب است که مردم برای جلوگیری از خاموشی باید صرفه جویی کنند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، تا پایان این هفته به طور قطع خاموشی ها بیشتر خواهد شد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه