ارسال به دیگران پرینت

تصاویر تازه‌ای از"حجرالاسود"+ عکس

نمایی تازه از "حجرالاسود" در تصور 4900 مگاپیکسلی + عکس به‌تازگی در یک پروژه عکاسی فوق‌حرفه‌ای در عربستان، عکس ۴هزار و ۹۰۰ مگاپیکسلی از حجرالاسود تهیه شد که جزئیات زیادی از این سنگ تاریخی را نشان می‌دهد.

تصاویر تازه‌ای از"حجرالاسود"+ عکس

حَجَرُ الْأسْوَدْ، سنگی مقدّس، دارای پیشینه کهن و جایگاهی ویژه در فرهنگ اسلامی و مناسک حج است. این سنگ در رُکن شرقی کعبه (که به رکن اسود یا رکن حَجَری نیز معروف است) در ارتفاع یک متر و نیم از زمین نصب شده است.

حجرالاسود پیش از اسلام نیز مورد احترام بود؛ با این حال هیچ‌گاه در طول تاریخ (حتی در دوره جاهلیت که پرستش سنگ‌ها رایج بود) مورد پرستش واقع نشد. این سنگ چند بار شکسته و خرد شده است، به همین دلیل ملاطی از چسب ساخته و تکه‌های سنگ را در آن قرار داده‌اند.

ریاست عمومی امور مسجد جامع و مسجدالنبی(ص) اعلام کردند که یک پروژه عکاسی با روش پانورامای Focus Stack انجام و تصاویر تازه‌ای از این سنگ باستانی تهیه شده‌ است، این تصویر دقت بسیار بالایی دارد و اندازه آن به 4 هزار و 900 مگاپیکسل می‌رسد.

در این روش عکاسی، تصاویر گرفته‌شده از این سوژه به هم پیوند داده می‌شوند تا تبدیل به یک ابرعکس شود و جزئیات تازه‌ای از سوژه عکاسی را منعکس کند، این روش برای ایجاد مناظر دقیق و عکسهای کلان از نزدیک استفاده می‌شود.

در این پروژه فرآیند عکاسی بیش از 7 ساعت طول کشیده و در نهایت 1050 عکس تهیه شده است؛ تیم تحقیقاتی برای ادغام این تصاویر و تهیه عکس نهایی 50 ساعت وقت صرف کردند تا این عکس 4 هزار و 900 مگاپیکسلی تهیه شود؛ برای مقایسه، توان این عکس بهتر است بدانید یک آیفون 12 دارای یک دوربین 12مگاپیکسلی است.

مکه , مکه ,

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه