ارسال به دیگران پرینت

مریخ‌نورد استقامت با موفقیت فرود آمد

مریخ‌نورد استقامت (Preseverance) ناسا با موفقیت بر سطح سیاره مریخ به زمین نشست. این مریخ‌نورد حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران اولین برخوردش با سطح مریخ را تجربه کرد و به دنبال یک فضای مسطح برای فرود گشت. دوربین‌های مهندسی استقامت، عکس‌هایی را از محوطه فرود بلافاصله بعد از نشستن به زمین مخابره کردند.

مریخ‌نورد استقامت با موفقیت فرود آمد

مریخ‌نورد استقامت (Preseverance) ناسا با موفقیت بر سطح سیاره مریخ به زمین نشست. این مریخ‌نورد حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران اولین برخوردش با سطح مریخ را تجربه کرد و به دنبال یک فضای مسطح برای فرود گشت. دوربین‌های مهندسی استقامت، عکس‌هایی را از محوطه فرود بلافاصله بعد از نشستن به زمین مخابره کردند. ناسا وعده داده است تا در روزهای آینده عکس‌های باکیفیت بالاتر و وضوح بیشتری را از سطح مریخ منتشر کند.

ناسا مریخ‌نورد استقامت را اوایل مرداد امسال از فلوریدا با موفقیت پرتاب کرد. فرود این مریخ‌نورد تلاش شبانه‌روزی یک‌ماه گذشته مهندسان ناسا را به خاطره خوب تبدیل کرد. در هفته گذشته دو فضاپیمای ساخته امارات متحده عربی و چین با موفقیت به مدار این سیاره وارد شده بودند.

اکنون با خیالی‌ آسوده و احتیاط فراوان این مریخ‌نورد به کاوش در سطح این سیاره سرخ می‌پردازد. از برنامه‌های اعلان شده برای روزهای آتی استقامت، کاوش در دره «دهانه جزرو» و ۲۸ مایل از قسمت پر غبار و خطرناک مریخ که زمانی دریاچه باستانی بوده، می‌توان نام برد. ناسا امیدوار است تا این مریخ‌نورد نشانه‌هایی از حیات میکروبی که مربوط به آثار زندگی در مریخ باشد، پیدا کند. یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته این مریخ‌نورد این است که قبل از نمونه برداری از سطح مریخ، می‌تواند با کمک گرفتن از دوربین‌های قدیمی و طیف‌های فرابنفش با استفاده از سنگ‌ها در محوطه احتمالی به تیزکردن مته دریل خود اقدام کند.

در سال ۲۰۲۶ در راستای این ماموریت قرار است این مریخ‌نورد نمونه‌های جمع آوری شده را به زمین بازگرداند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه