ارسال به دیگران پرینت

نقوی حسینی: اگر روی سعید جلیلی اجماع شود، ۲۰میلیون رای دارد

نباید آرای آقای جلیلی را در وضعیتی ارزیابی کنیم که نامزدهای دیگر اصولگرا نیز در صحنه حضور داشتند، آن زمان اجماع اتفاق نیفتاد و هر نامزدی بخشی از آرای اصولگرایی را به خودش اختصاص داد. در آن زمان آقای جلیلی خودش با اتکا به حامیان اجتماعی اش توانست 4 میلیون رأی بیاورد.

نقوی حسینی: اگر روی سعید جلیلی اجماع شود، ۲۰میلیون رای دارد

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری گفت: معتقدم اگر همه اصولگرایان روی آقای جلیلی اجماع کنند می‌تواند ۲۰میلیون رأی بیاورد.

 

نقوی حسینی:

* (درباره میزان رأی نامزد پیروز اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری): این بستگی به فضای رقابت انتخاباتی دارد. اگر یک انتخابات رقابتی را شاهد باشیم، مردم به ویژه قشر خاکستری جامعه پای صندوق های رأی خواهد آمد و مشارکت بالایی رقم می خورد. در عوض اگر برخی جریانات سیاسی کاندیدای مطلوب خود را در بین نامزدها نبینند، در واقع رقابت تک جناحی باشد و تنها نامزدهای اصولگرا و معتدل اصولگرا به رقابت بپردازند قاعدتا سطح مشارکت پایین می آید و در چنین شرایطی باید رئیس جمهوری با حداقل آرا را انتظار داشته باشیم.

*  نباید آرای آقای جلیلی را در وضعیتی ارزیابی کنیم که نامزدهای دیگر اصولگرا نیز در صحنه حضور داشتند، آن زمان اجماع اتفاق نیفتاد و هر نامزدی بخشی از آرای اصولگرایی را به خودش اختصاص داد. در آن زمان آقای جلیلی خودش با اتکا به حامیان اجتماعی اش توانست 4 میلیون رأی بیاورد. در وضعیتی که رقیب جدید در صحنه انتخابات باشد و اصولگرایان احساس نگرانی کنند و روی آقای جلیلی به اجماع برسند، طبیعی است که آرای او مجموع سبد رأی اصولگرایی می شود.

* (درباره میزان آرای سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری): سال 88 براساس فضای جامعه چهار ماه قبل از انتخابات پیش بینی کردم احمدی نژاد 25 میلیون رأی می آورد، در حالیکه کسی تصور چنین رأیی را هم نمی کرد. امروز هم معتقدم اگر همه اصولگرایان روی آقای جلیلی اجماع کنند و در مقابلش هم یک کاندیدای قدر اصلاح طلب باشد، در چنین فضای انتخاباتی که رقابت خیلی جدی می شود، سطح آرا خیلی بالا می رود و نامزد جریان اصولگرا حتی اگر آقای جلیلی باشد می تواند 20 میلیون رأی بیاورد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه