ارسال به دیگران پرینت

شناسایی فرد ۲۷ ساله مشکوک به کرونا در اصفهان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تایید شناسایی و بستری شدن یک فرد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان فارابی، گفت: تا زمانی که جواب آزمایش این فرد از آزمایشگاه ویروس شناسی تهران به دست ما نرسد، نمی‌توانیم راجع به بیماری این فرد هیچ اظهارنظری کنیم اما به مردم اطمینان می دهیم که تمام اخبار را بدون هیچ کم و کاستی در اختیارشان قرار می دهیم.

شناسایی فرد ۲۷ ساله مشکوک به کرونا در اصفهان

آرش نجیمی اظهارکرد: این فرد ۲۷ ساله که کارمند فرودگاه اصفهان است، شب گذشته (شنبه ۱۲ بهمن) با علائم مشترک این بیماری با بیماری های مشابه حاد تنفسی مثل تب و سرفه در بیمارستان فارابی بستری شد.

وی با بیان اینکه این فرد هم علائم بیماری و هم سابقه تماس با گردشگران چینی را داشته است، گفت: به خاطر احتیاط و رعایت تمام موارد پیشگیری از شیوع بیماری، این فرد فعلاً تحت مراقبت است، تا زمانی که جواب آزمایش او به دست ما برسد.

نجیمی با اشاره به ارسال جواب آزمایش این فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران، تصریح کرد: تشخیص و ارسال جواب آزمایش این فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا زمان مشخصی ندارد، اما تا زمانی که جواب آزمایش به دست ما نرسد هیچ اظهارنظری نمی توانیم راجع به بیماری این فرد کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین شناسایی یک فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا در بیمارستان خورشید اصفهان را نیز تکذیب کرد و گفت: فردی که گفته می شد در بیمارستان خورشید به دلیل کرونا بستری شده، حتی مشکوک به این بیماری نبود، این درحالی است که هم اکنون تنها همین یک فرد مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا در اصفهان شناسایی شده و موارد دیگر را تکذیب می کنیم.

وی در پاسخ به نگرانی شهروندان از شیوع این بیماری در اصفهان، اعلام کرد: مرجع ذی صلاح برای اعلام این بیماری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سخنگو روابط عمومی دانشگاه است، بنابراین از مردم می خواهیم بدون هیچ نگرانی، تنها اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به شایعات توجهی نکنند.

نجیمی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تمام اخبار را بدون هیچ کم و کاستی در اختیار مردم قرار می دهد و هر خبری را کامل و بدون هیچ سانسور به اطلاع مردم خواهد رساند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به پذیرش مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در بیمارستان های فارابی و امین اصفهان، خاطرنشان کرد: علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است به عنوان مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داد. بنابراین موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است و تشخیص قطعی نیز فقط پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • غلامعلی ارسالی در

      شروع شد بسلامتی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه