ارسال به دیگران پرینت

مدیرکل پیشگیری از بیماری‌های واگیر: هیچ کشوری نمی‌تواند مانع ورود کرونا شود

محمدمهدی گویا، مدیرکل پیشگیری از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود ویروس کرونا به کشور گفت: اولین مشخصه ویروس کرونای جدید، دارا بودن سرایت بالا در کنار شدت کم این ویروس است بنابراین هیچ کشوری نمی تواند مانع ورود کرونا شود.

مدیرکل پیشگیری از بیماری‌های واگیر: هیچ کشوری نمی‌تواند مانع ورود کرونا شود

وی افزود: بیماری زایی کرونا حتی از بیماری زایی آنفلوانزا که ظرف ماه‌های گذشته در کشور شاهد آن بودیم، کمتر است. ما تمام تلاش‌مان را به کار می گیریم تا نگرانی‌های مردم را رفع کنیم.

گویا گفت: مردم مطمئن باشند که اقدامات و تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام گرفته است تا بتوانیم تعداد افراد مبتلا به این ویروس را کاهش دهیم.

مدیرکل پیشگیری از بیماری های واگیر بیان کرد: هیچ کشوری در دنیا نیست که بتواند کاری انجام دهد تا از ورود کرونا جلوگیری کند و اینکه تصور کنیم این ویروس وارد کشور ما نخواهد شد و ما می‌توانیم کاری برای عدم ورود این ویروس به داخل کشور انجام دهیم اشتباه است ؛ همانطور که مشاهده می‌کنیم کشورهای پیشرفته دنیا موارد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند.

گویا در ادامه گفت: با احتمال اینکه ظرف روزها و ماه‌های آینده، ماهم مواردی از ابتدا به ویروس کرونا داشته باشیم؛ هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و آمادگی کنترل و مراقبت کامل از این بیماران را داریم.

محمدمهدی گویا مطرح کرد: اطمینان داریم که با کمک اطلاع رسانی رسانه ها، می‌توانیم در افراد پرخطر مانند افراد مسن و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت کنترل نشده و بیماری‌های تنفسی هستند؛پیشگیری قابل توجهی داشته باشیم‌.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه