ارسال به دیگران پرینت

اعلام شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان | امتیاز دادن دانش‌آموزان و خانواده‌ها به معلمان در رتبه‌بندی فرهنگیان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان گفت: طبق قانون اگر معلمی دو بار تنزل رتبه پیدا کرد باید از حوزه آموزشی به حوزه اداری برود.

اعلام شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان | امتیاز دادن دانش‌آموزان و خانواده‌ها به معلمان در رتبه‌بندی فرهنگیان

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  درباره شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: ارزشیابی عملکرد سالانه در سه سال منتهی به سال 1400 را در آیین‌نامه رتبه‌بندی لحاظ خواهیم کرد.

وی افزود: دوره‌های ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دوره‌های ضمن خدمت، عضویت در کارگروه‌ها، پژوهش‌های معلمان، تهیه نرم‌افزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرایند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنواره‌ها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامه‌ها، نیروهای دارای ساعت موظف بیش از 24 ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیروهای فرهنگی و ورزشی جزو شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان است.

احمدی لاشکی درباره اینکه آیا دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار است در رتبه‌بندی به معلمان امتیاز دهند، گفت: این موضوع در مرحله نخست مطرح نیست و در مراحل بعد که برای 5 سال آینده وجود دارد این موضوع مدنظر است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید به معلم فرصت دهیم و اگر یک‌باره بگوییم نظرات دانش‌آموزان و خانواده‌ها لحاظ خواهد شد شاید شرایط آماده نبود اما در مرحله دوم افراد 5 سال فرصت دارند تا بر اساس شاخص‌های مشخص شده توسط قانونگذار حرکت کنند بنابراین در آینده این موضوع را لحاظ می‌کنیم.

احمدی لاشکی افزود: برای اعمال نظرات دانش‌آموزان در رتبه‌بندی معلمان براساس ظرفیت دانش آموز برنامه‌ریزی خواهیم کرد چرا که دانش آموز ابتدایی، متوسطه اول و دوم ظرفیت‌های متفاوتی دارند و ممکن است از دانش آموز ابتدایی بیش از دو سوال پرسیده نشود آن هم نه از تمام دانش آموزان، در دوره دوم ابتدایی تعداد سوالات ممکن است بیشتر شود و در دوره متوسطه اول و دوم نیز اینگونه خواهد بود البته موضوع به گونه‌ای سنجش خواهد شد تا آسیبی که تصور می‌شود برای معلمان وجود داشته باشد، لحاظ شود و نگران این موضوع نباشند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان یک مجموعه هزار امتیازی برای استقرار است که مدرک تحصیلی و سابقه کار نیز لحاظ خواهد شد، برای سنوات تجربی حداکثر 75 امتیاز لحاظ شده است و افراد باید کار معلمی کرده و در آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد:  برای مدرک تحصیلی دکترا 50 امتیاز، کارشناسی ارشد 40 امتیاز، کارشناسی 30 امتیاز، فوق دیپلم 20 امتیاز و دیپلم 10 امتیاز لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: قانونگذار به ما اجازه داده بین رتبه‌ها 5 سال توقف باشد اما بعضی موارد را استثنا کرده به عنوان مثال فردی که در دوره ابتدایی تدریس می‌کند یا افرادی که در مدارس استثنایی و مناطق محروم و مرزی مشغول به کار هستند، این افراد می‌توانند به ازای هر سال خدمت سه ماه زودتر ارتقا یابند و شاید ارتقای آنها به رتبه بعدی نیازمند 4 سال توقف باشد.

احمدی لاشکی همچنین گفت: افرادی که تحت عنوان معلم جذب شده‌اند و هم‌اکنون در ادارات کار می‌کنند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند اما افرادی که از همان ابتدا به عنوان نیروی اداری جذب شده‌اند، مشمول نیستند.

وی در پایان متذکر شد: افرادی که بعد از 31 شهریور 1400 بازنشسته شده‌اند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و افرادی که قبل از این تاریخ بازنشسته شدند شامل نخواهد شد. رتبه‌بندی از 31 شهریور 1400 محاسبه خواهد شد و در قانون توقف و تنزل رتبه لحاظ شده است به گونه‌ای که معلمان هر سه سال یک بار باید بررسی شوند و اگر توانستند رویه را حفظ کرده و به سمت ارتقا حرکت کنند به رتبه بالاتر می‌روند، طبق قانون اگر معلمی دو بار تنزل رتبه پیدا کرد باید از حوزه آموزشی به حوزه اداری برود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فکر کنم این طرح سرکاریه .کم کم سابقه جبهه ،بسیجی بودن و حافظ قران بودن میاد یعنی هیچ خبری نیست.

    • ز ارسالی در

      واقعا آفرین.همین طوری هم اولیا همیشه طلبکار هستن بیان نظر هم بدن .واقعا چه شود.همین کارارو کردین پرو شدن تا چیزی نشده میرن اداره برای اعتراض.تبلی بچه هاشون همینجوری هم میندازن تقصیر معلم

      • صیاد قاسمی ارسالی در

        ای بیچاره معلم
        دانش آموزو والدین بیسواد باید نظر بدن

    • ناشناس ارسالی در

      اگر هم می خواهند حقوق شما نمایندگان و دکترها و کارمندان بانک و پرستارها ووو اضافه شود اول از مشتریان و بیماران و مردم رای دهنده سوال کنند اگر مثبت بود. حالا اضافه شود

    • تف ارسالی در

      می خوان چندر غاز اضافه کنن ۲ ساله فقط شرط و شروط میذارن و همه جا هم اعلام میکنن. سایر ادارات بی سرو صدا کارشون رو کردند.

    • علی ارسالی در

      آقای لاشکی با۲یا۳میلیون حقوق شاید بالارود
      باتوجه به تورم سنگین کدام عقل عاقل افزایش را چشمگیر می داند که هم قطارانتان آنرادربوق کرنا میکنندبیش ازاین آبرو مارادرجامعه وجهان نبرید

    • علی ارسالی در

      سلام. حقوق نمایندگان مجلس و سایر ارگانها هم با همین شرایط مسخره اضافه میشه؟ میخواستم بگم خاک بر سرتون دیدم حیف خاک

    • علی ارسالی در

      اره دیگه وقتی کارشناسان نامربوط وغیرمتخصص تصمیم بگیرندهمین هست نتیجه ش... حق تنبیه ندارند.. یعنی پایه ی ابتدایی گستاخی وبی ادبی رایادبدهید.. بعدش همین معلم که حق نداره حرفی بزنه حالابیامنتظرنظرخواهی این تنبل ها باشه
      کجای دنیا همچین آموزش و پرورش جاهلی هست اگرتنبل هست بایدقبول بشه اگربی ادبه.. هرچی هست بایدقبول شه.. چون نظر مثبت بده خاک توسرهرچی معلم هست که عاقبتشون افتاده دست شما.. بچه چسونه ها

    • ایران ارسالی در

      مگه بقیه کارمندان دولت که حقوق میگیرند این همه ادا سرشون در میارن یا هدفتون خوار کردن معلم

    • سلام ارسالی در

      سلامم وصلوات.وتشکرازمجموعه مسئولینی که این کارواقعاسنگین وحجیم رادراین موقعیت حساس وفشارهای اقتصادی پیگیری واجرایی کردندخداقوت سلامتی وطول عمررهبری ورئیسی عزیز۱۵صلوات باآرم زیبای وعجل فرجهم

      • ناشناس ارسالی در

        متاسفم

    • ناشناس ارسالی در

      ۱۰میلیون جوان مجرد بیکار تحصیل کرده دانشگاه را بیچاره کردیدبه خدا حق اين ملت نبود دشمن واقعی مردم شمایید نه آمریکا

    • S.m.t ارسالی در

      یعنی چی که معلمین ابتدایی و مناطق محروم هر ۴ سال رتبه میگیرند؟؟ یعنی ما که تو روستاها چندپایه تدریس میکنیم با آموزگارابتدایی که در شهر تک پایه تدریس میکنه هیچ فرقی نداره؟ پس امتیاز مناطق محروم چی میشه؟؟ واقعا متاسفم

    • خدا هست ارسالی در

      واقعا آدم به شما مسئولین چیزی نگه بهتره، حداقل حرمت خود آدم حفظ میشه، آخه آدم...... دانش آموز به معلم امتیاز بده🤔🤔🤔

    • ناشناس ارسالی در

      به خدا این حقشون نیست کل سال تعطیلن به خدا من دو تا محصل دارم معلمهاشون خون به جگرم کردن دو تا فیلم اونم از اینترنت میگیرن میذارن داخل گروه بچه یاد گرفت گرفت نگرفت هم بهدرک به قران سوال که از بچه ها میپرسه چک میکنم که حتی ویس ها رو هم نمیخونه بعدش الکی میگه بچه های عزیزم همه ی ویس هاتون رو شنیدم همه عالی بودید به خدا ظلمه وحرام ما که حلال نمیکنیم

      • اولیا ارسالی در

        ولی محترم
        لطفا جمع نبندید. همه معلمان این روش رو استفاده نمی کنند. چرا از معلمین زحمتکشی که شبانه روز در اختیار دانش آموز و اولیا هستند حرف نمی زنید؟؟؟؟

      • ناشناس ارسالی در

        نه بابا شما اولیا آدم های نمک نشناسی هستید معلم تمام وقتش میذاره تا محتوی درست
        شما والدین و بچه های تنبلتون به خودتون اجازه نمی دهید که فیلم یا ویس معلم را گوش بدهید والان دارید فرا فکنی می کنید

    • مهدیزاده ارسالی در

      سلام ، بسیاری از مدیران به دوستان خودشون ، اونهایی که همیشه از مدیر تعریف و تمجید می کنند نمره ارزشیابی بالا ، تشویق ، ....میدهند آیا این عدالت هست مدیران بی لیاقت به خاطر رابطه تو آموزش وپرورش باشند من همیشه در صدم بالای ۹۰ بود اما چون از رفتارهای مدیر که فرق بین معلمها می گذاشت حتی در جواب سلام دادن راضی نبودم اشویق نمی شدم حالا شما خودتون قضاوت کنید ممنون از زحمات مسئولین

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا شورشو در آوردید

    • فرج اله شهرویی ارسالی در

      مواردی مه اشاره کرد تدریس کلاس ضمن خدمت و مدرس دوره معلم نمونه وغیرهاین موردی که شاید هیچ. معلمی این بند را نداشته باشد

    • عبداله ارسالی در

      آقا اینقدر به حقوق معلم اضافه کردن که دیگه همه مردم می خواهند معلم بشه.
      چه خوش بختی از این بیشتر

    • عباسی ارسالی در

      بخدا الان بیست و نه سال سابقه خدمت دارم بقدری از اموزش و پرورش احساس تنفر دارم چون همیشه تحقیر شدیم و تحقیر .اگه الان بدون ازمون و بدون مدرک بگند فرزندت میتونه بیاد جایگزینت بشه بخدا نمیذارم ترجیح میدم همه کار کنه فقط نیاد اموزش و پرورش

    • موسوی ارسالی در

      واقعا تفففف ب این قانون

    • لیلا ارسالی در

      یک دبیر علوم پایه، قطعا سختی کارش خیلی بیشتر از معلمان دیگه است. چرا اونا شامل ارتقاء زودتر از موعد نمیشند ؟ زحمت کار اونا کمتر از معلمین ابتدایی و استثناییه؟؟؟!!!!!!!
      و دیگه اینکه باز ببینید کجاها هوار نکشیدید برای این رتبه بندی. از دستتون نره !!!
      اون هیأت علمی که تازه بسم الله رو گفته و ساعت موظف کمتری داره و زحمت کمتری میکشه ، از یک معلم در آستانه بازنشستگی با مدرک برابر، بیشتر
      حقوق میگیره.
      متأسفم براتون ! متأسف!!!

    • ناشناس ارسالی در

      وا مصیبتا برای معلم ها و مملکت مون که طرز فکر مسئولین به این شکل هستش
      جای بسی تاسف

    • علی ارسالی در

      خیلی طرح خوبیه، کم کم نظر رفتگر و قصاب محل، زن و بچه معلما، پدر و مادرشون، همسایه ها و ‌.... رو هم جویا بشید! اصلا دوربین بذارید تو خونه معلما!
      واقعا گند زدید به شان و شخصیت معلم با این طرحتون! جناب رئیسی این بود اون چیزی که در انتصابات وعده دادید؟ مگه برای افزایش دیگر ارگانها همچین طرحی بوده؟

    • ناشناس ارسالی در

      منظورتون از از اینکه کسی دو سال تنزل رتبه داشته باشه میره اداره چیه ؟ به به کارشناسان اداره ببین چی میگه این آقا

    • صدف دریا ارسالی در

      بی انصاف ترین هستید

    • آموزگار ارسالی در

      اینجا سرزمینی است پر از آدمهای مغز تهی ودهان باز ..
      خدا به حق خودش سایه سیاست را از سر آموزش کم کند تا همه معلمین عزیز بتوانند فقط معلمی کنند .وقتی ارزشها عوض میشود عوضی ها ارزشمند میشوند .

    • علی ارسالی در

      سلام سوال اینکه امسال کارگران و کارکنان تامین اجتماعی با افزایش ۳۸ درصد حقوق وله اضافه پانصدو پانزده تومان افزایش دارن این همه بگیر و ببند وزندانی آبروریزی ومجلس ودولت وشورای نگهبان ومصلحت نظام و.....داشت

    • ناشناس ارسالی در

      ایا برای پزشکان و پرستاران هم نظر بیماران و برای کارمند بانک و ادارات نظر ارباب رجوع ، برای نمایندگان نظر مردم را جویا می شوند؟؟؟؟

    • بلفاست ارسالی در

      تو این رتبه بندی

    • من ارسالی در

      خاک تو سرتون ....

      • ناشناس ارسالی در

        ما نخواستیم همین رتبه بندی پر سر وصدا که اخرشم هیچی توش نیست جمع کنید تو رو به خدا

    • احمدی ارسالی در

      همکارای محترم این ها همش شو هستش و سرکار گذاشتن مارو، از اول انتخاب اشتباه کردیم باید تاوانش هم بدیم، ارزش ما اندازه ی زحمتکشان شهرداری هم نیست، زیاد خودتون رو اذیت نکنید... رتبه بندی کجا بود بابا....

    • محمدمحمدی ارسالی در

      سلام واقعا رتبه بندی یه حالت تمسخر دارد یعنی کلا آموزش و پرورش وحایگاه معلمین رو به تمسخر گرفتن واقعا جای تعحبه این همه سرو صدا به خاطر رتبه بندی واقعا بمیریم بهتراز اینه که منت همچین افزایشی رو‌بکشیم‌

    • حافظ صاکی ارسالی در

      روی کاغذطرح خوبی است. امابرای اجرا هیهات،، چراچون سازمان های نظارتی ضعیف هستند. کدام سازمان به وظایف قانونی عمل می کند. اگرعمل می کردند. این وضعیت رانداشتیم.

    • استاد امیری ارسالی در

      واقعا این حق مملکتمون و مردمان نیست همسرم حقوقش با یک کارگر شهرداری برابر دارد زندگیمون نمی‌دونیم چطور شروع کنیم خودم استاد دانشگاه هستم اما با ترمی ۴۰۰ یا ۶۰۰ مجبورم در آموزشگاه های غیر رسمی کار کنم تا بتونیم قسط هامون بدیم الآن جفتمون ۳۵ سالمون تازه میخوایم خونه بعد د سال عقد رهن کنیم بریم سر زندگی با کلی قسط و بدبختی خدا انشالله فقط به ما رحم کند

    • اکبری ارسالی در

      دریک کلام واقعا متاسفم برای خودم وبعدبرای بیسوادهای عقده ای که دارندهرروز به بهانه ای برای رتبه بندی بندوتبصره هایی من درآوردی تصویب میکنند.. فاتحه ی این آموزش وپرورش رابایدخواند.

    • حسن۴ ارسالی در

      پس فاتحه تعلیم خواند شد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام واقعا جای تاسف دارد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه