ارسال به دیگران پرینت

خبر خوش درباره رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان توضیح داد و گفت: پس از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه، احکام رتبه‌بندی معلمان در بازه زمانی تعیین شده صادر خواهد شد.

خبر خوش درباره رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

 

​صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: قانون، یک ماه برای تدوین آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان مهلت تعیین کرده بود که این مهلت ۲۳ فروردین به اتمام می‌رسد و وزارتخانه تا ۲۳ فروردین، آیین‌نامه را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

وی افزود: قانون برای تدوین آیین‌نامه، کارگروه‌هایی را پیش‌بینی کرده است و آیین‌نامه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری استخدامی و سه تن از نمایندگان مجلس تدوین و نوشته می‌شود. این کارگاه‌ها به صورت مرتب و روزانه در حال برگزاری جلسه هستند و امر تدوین آیین‌نامه تقریبا به نقاط انتهایی رسیده و همانطور که بیان شد، ظرف چند روز آینده در اختیار هیئت وزیران قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبار لازم هم در قانون بودجه امسال انجام شده و مسئله‌ای از این حیث وجود ندارد گفت: پس از تصویب آیین‌نامه در صحن هئیت وزیران، آموزش وپرورش با توجه به پیش‌بینی اعتبار در قانون برنامه بودجه حتما آن را اجرا خواهد کرد.

ستاری‌فرد در پاسخ به اینکه آیا صدور احکام تا پایان بهار انجام می‌شود؟ اظهار کرد: بله، انشاءالله صدور احکام همین فصل انجام خواهد شد. قانون پیش بینی کرده است که کارگروه مربوطه یک ماه برای تدوین آیین‌نامه فرصت دارد و پس از تصویب در هیئت وزیران باید ظرف سه ماه نسبت به صدور احکام و اجرای رتبه بندی بر اساس آیین نامه مصوب اقدام کند که در موعد مقرر انجام می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تا ۲۴ فروردین به هیئت دولت تقدیم می‌شود.

 قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، افزود: نوزدهمین نشست ویرایش این آئین نامه را با حضور وزیر، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش که در خط اول هستند برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار کردیم.

وی بیان داشت: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری ، آخرین پیش نویس را تقدیم هیات دولت کنیم و طبق قانون تائیدیه را بگیریم.

وی تصریح کرد: به محض ابلاغ هیات های ممیزی مرکز، استان، شهرستان ، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع بکار می کنند تا معلمان براساس شاخص ها و رتبه های پنجگانه توزیع کنند و بر همان اساس احکام معلمان را صادر کنند.

احمدی لاشکی ادامه داد: آنچه قانون گذار از سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام کرده ، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می شود لذا معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین نکته نظام رتبه بندی معلمان را ارتقاء جایگاه ، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می دهد، افزود: برای اجرای رتبه بندی معلمان در ردیف ۵۵۴۰۶۵ ازجدول ۹ ردیف های مقرر بودجه لازم تامین شده است.

وی یادآورشد: امیدواریم به آنچه قانون گذار و سند تحول بنیادین که شورای عالی فرهنگی در سال ۱۳۹۰ وقت گذاشته ، برسیم تا معلمان به منزلت و کرامت بیش از گذشته برسند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم در جلسه رسمی هیات دولت طرح رتبه بندی معلمان را برای اجرا تائید کند تا بتوانیم این عیدی را درهفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان بدهیم.

طبق مصوبه رتبه بندی معلمان، دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع سند راهبردی کشور در امور نخبگان مصوب 11 مهر 91 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی صرفاٌ برای یک بار حداقل سه سال است.

حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب 15 و 21 سال است.

فوق العاده رتبه‌بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین می‌شود که برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم حداقل 45 درصد، مربی معلم حداقل 55 درصد، استادیار معلم حداقل 65 درصد، دانشیار معلم حداقل 75 درصد و استاد معلم حداقل 90 درصد مجموع امتیازات حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل است.

برای اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی هیئت‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای تشکیل می‌شود.

معلمانی که امتیازات لازم برای ارتقا به یکی از رتبه‌های این قانون را کسب کرده‌اند هر سه سال، مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند چنانچه در ارزیابی مجدد، امتیاز لازم را برای حفظ رتبه خود کسب نکنند با توجه به امتیازبندی کسب شده به رتبه‌های پایین‌تر تنزل می‌یابند؛ دوبار تنزل رتبه، موجب خروج از رسته آموزشی و فرهنگی می‌شود.

 

پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰ فرهنگیان

زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مشخص شد

پاداش پایان خدمت سال 1400 فرهنگیان در سال جاری پرداخت می شود.


زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مشخص شد
 

پاداش پایان خدمت سال 1400 فرهنگیان در سال جاری پرداخت می شود.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص گلایه فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۰، نسبت به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت‌‌شان، اظهار کرد: اعتبار پاداش پایان خدمت ۱۴۰۰ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده است و به محض تخصیص اعتبار، وزارت آمورش و پرورش برای پرداخت اقدام می‌کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت چه زمانی خواهد بود؟»، گفت: ممکن است تخصیص در چند نوبت در طول سال ۱۴۰۱ انجام شود و لذا پرداختی پاداش بازنشستگان متناسب با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

 

ستاری‌فرد افزود: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مطابق سنوات گذشته، معمولا مرداد و شهریور انجام می‌شود اما وزارتخانه تلاش دارد با همکاری سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

 
 
منبع: اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مجید ارسالی در

      یعنی حقوق فروردین ماه شامل رتبه بندی نمیشه

    • مجید ارسالی در

      یعنی حقوق فروردین ماه شامل رتبه بندی نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      کی اجرایی شد ما نفهمیدیم؟ چرا خبر دروغ میزنید؟

    • زنگنه ارسالی در

      دقیقا منظورتون از
      ۱. افزایش چشمگیر حقوق معلمان چیست؟
      ۲. کرامت و منزلت معلم چیست؟
      اگر رتبه بندی به عنوان فوق العاده به حکم اضافه بشه یعنی هیچ کاری نکردید. رتبه بندی باید به عنوان حق شغل یا حق شاغل اضافه بشه.


    • ناشناس ارسالی در

      سلام درخصوص رتبه بندی معلمین بازنشسته هم پی گیری ونظر قرار گیرد .تا از مزایای رتبه بندی برخوردار شوند.

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت به شما که از یک ماه به دوماه بعد یک فصل به تاخیر انداختی خدا بخیر کنه از دروغ بعدیتون

    • ل،ا ارسالی در

      خاک بر سرتون

      • ناشناس ارسالی در

        به خدا بدبخت تر ومظلومتراز ما معلمان روی کره زمین وجود ندارد بس کنید ترو خدا مسخره مون کردیدبابا نخواستیم ولی دیگه اینقدر الکی توگوگل متن الکی وعده وعید الکی نذارید بخدا قسم دگه حالمون بد میشه ما با همین بدبختی وحقوق بخور نمیر زندگی مون رو میگذرونیم شما باشید با اختلا سهاتون جیبتون کم پول نشه بهتون سخت نگذره

    • بی نام ارسالی در

      جمع کنید بابا یکی میاد واسه نوروز قول عیدی میده، اون یکی واسه رمضان و این هم واسه روز معلم ، همه اطلاعات معلمان توی سیستم کارگرینی هست حتی امتیاز ارزشیابی سالهای قبل حتی چند ساعت دوره دارن همه توی سیستم جمع شده دنبال چی هستین که همش سه ماه میندازین عقب ؟؟دلتون نمیاد حکم این بندگان خدا رو بزنین ؟؟ده ساله که هر روز توی خبرها میگین ،حالا ملت فکر میکنن هر ماه حقوق فرهنگیان مظلوم اضافه میشه !!یعنی سیاست شما هم همینه .فقط ...

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام ، لطفا درزمینه رتبه بندی رسیدگی تا برابر مصوبه مجلس معلمین که بازنشسته شده رتبه بندی در احکام شان منظور گردد. باتشکر

    • ناشناس ارسالی در

      سلام همسازی حقوق فرهنگیان بازنشسته پس چی چه فرقی با شاغلین دارند سی سال جوانی گذاشتند و زحمت کشیدند پس عدالت رفتار کنید سی سال با این دانش اموزان کار کردیم مثلا نمونه شدیم کسب رتبه های مختلف اوردیم همسان سازی یعنی عدالت حقوقی شاغلین و بازنشستگان منتظر هر چه زودتر همسان سازی با تشکر

    • ناشناس ارسالی در

      از دولت مردمی انتظار داریم حق بازنشسته ها را از رتبه بندی ادا کند نه بازنشسته ها را کنار بگذارد

    • ناشناس ارسالی در

      وای خدایا چقدر دروغ دیگه حالم به هم خورد معلمای بدبخت بازنشسته های بدبخت دلمون به چی خوشه

    • ناشناس ارسالی در

      صدام پشتوانه ملت عراق را از دست داد دو روزه آمریکا خاک عراق را اشغال کرد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام ای بابا چقه شایعه پراکنی میکنید ۱۰ سال این قشر زحمت کش دارن مطالبه حق میکنند خبری نیست.حال هنوز هیچی نشده هی از اضافه وپول میگین بااین تورم یکی دوملیون شد پول چرا حقوقای نجومی رونمیبینید..یا موضوع مسکن بابا تواین زمونه قبر هم نمیشه خرید چه برسه به خانه البته بجز عده ای ر
      توروخدا خبر راست بگین فرهنگیان روهم بیخیال....

    • مهدی ارسالی در

      اگر هدف حفظ جایگاه منزلت معلمه پس چرا تهدید می کنید تنزل رتبه اعمال می کنید . معلم از جان و دل مایه می گذاردپس تهدید نکن .

    • معلم بازنشسته یک ارسالی در

      یک معلم بازنشسته مظلوم تقریباً با سی سال کار هفت میلیون میگیرد آن وقت یک دانشجو معلم هم که هنوز سر کار نرفته هم همین حدودا می گیرد این کجاش عدالته اون یک نفره واین پنج نفر ما را ساده لوح نپندارید تو بوق وکرنا نکنید بازنشسته هارا در یابید این قدر آنها را بسوزانید خدا را خوشنمی اید

    • ناشناس ارسالی در

      حذف بازنشسته های فرهنگی یعنی بی عدالتی و خوردن حق آنها

    • ناشناس ارسالی در

      شما حکمهارو بزنین ..معوقه ۶ ماهه پیش کشتون ...دروغگوها مارو مسخره عام وخاص کردین

    • رضا ارسالی در

      آنقدر برای اکتساب هر رتبه شرط وشروع گذاشتن که اغلب معلمین در رتبه های پایین قرار می‌گیرند.تازه ترفند تنزل رتبه و اخراج هم یه جور توهین به معلمه.

    • ناشناس ارسالی در

      نیروهای خدماتی فرهنگی نیستن مگه؟اینها مگه زیر نظر آموزش و پرورش نیستن؟اگه این قانون برای آموزش و پرورش هستش فقط معلملا مشکل دارن، همه فرهنگی ها مشکل مالی دارن و حقشون خورده شده.اگه انصاف و وجدان دارید واسه همه نیروی آموزش و پرورش اضاف کنید ن فقط ی عده خاص.

    • جلیلی ارسالی در

      سلام... من دو سال بازنشسته شدم و بیمه تکمیلی هم هست ام ۶ماه است که بیمه برای هزینه سمعک پی نخود سیاه می فرستد به آن سامانه بی خاصیت ۱۶۶۶ هم تماس حاصل کردم.... فاییده نداشت.... میگه برو از شرکت برام فاکتور بگیر..... مزخرفات

    • سحر ارسالی در

      بزک نمیر بهار میاد.ده ساله مردم گذاشتن سرکار.بعدشم تنزل رتبه دیگه چه کوفتیه؟؟

    • عیسی ارسالی در

      بخدا خبری نیست،
      اگر من معلم هستم، هنوز خبری از حکم نیست

    • ناشناس ارسالی در

      فرزند من دانشجو معلم هست سه و‌نیم حکم دارد یک و‌هفتصد دریافتی

      کجا هفت میلیون دانشجو معلم میگیره چرا چیزی که مطمن نیستید میگید

    • ناشناس ارسالی در

      من فکر می کنم همش تقصیر خود فرهنگی ها ست که اینجور مسخره مان می کند
      اگر مثل خودشان بی حیا و ریا کار و اختلاس گر بودیم کسی به خودش اجازه این همه توهین و وعده سر خرمن نمی داد
      ما معلمین دارای آبرو هستیم . و ایم بی پدر ،مادرها که با پارتی و حقه بازی رفتن و شدن وزیر ، با ما بازی می کنند

      هر نفسی که توی این ماه مبارک فرهنگیان می کشند نفرستی از ته دل برای شما ریا کاران ، حقه باز باشد

    • آتشدل ارسالی در

      بزک نمیر بهار میاد

    • ف ع ارسالی در

      لطفا رتبه بندی ۳۱شهریور۱۴۰۰به بعد همکاران بازنشسته در نظر گرفته شود

    • ناشناس ارسالی در

      فقط وعده وعید.۳ماه واس بررسی هیات وزیران؟؟؟!!!!!الکیه.فقط میخوان معطلش کنن مدرسه تموم شه بره تابستون.بعدا میبینن معلما که تعطیلن دیگه مطالبه نمیکنن.یه مبلغ ناچیز میزنن بعد میگن از فروردین قابل اجراست.یه ماه میره حساب دولت دو یاسه ماه معوقه میشه ۴ تومن،ببینید کی گفتم .آفرین وزیر حلقه به گوش

    • مجید ارسالی در

      بعد از ده سال حق معلم خوردن دیگه اسمش را شیرینی نمیشه گذاشت من سال گذشته بازنشست شدم چرا از همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین که رتبه بندی میشوند حرفی نیست چرا پاداش پایان خدمت ما بعد از گذشت یک سال با حقوق امسال پرداخت نمیشه با تورم پنجاه درصدی این ظلمه بزرگه

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام ای کاش مدیران ارشدی که این وعده ووعیدهارامی دهند یک سال نه یک ماه مثل معلمان دریافتی داشتند مامعلمان به جای شماخجالت می کشیم همه ی امتیازات سنوات ساعت ضمن خدمت درسیستم هست کاریک هفته نه یک ماه هست نه ده سال که تقی به نقی پاس میده .علی به ولی خداسزاوجزای مقصرش رابدهد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه