ارسال به دیگران پرینت

گنجایش ۲ بیمارستان مرجع کرونا در فارس تکمیل شد | شناسایی ۱۰۰۰ بیمار در یکروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با افزایش قابل توجه ورودی به بیمارستان‌ها در روزهای اخیر، شاهد تکمیل ظرفیت‌های پیش‌بینی شده، به ویژه در دو بیمارستان بزرگ شیراز هستیم.


گنجایش ۲ بیمارستان مرجع کرونا در فارس تکمیل شد  |  شناسایی ۱۰۰۰ بیمار در یکروز

 مهرزاد لطفی بعد از ظهر ۱۰ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی بیش از ۱۰۰۰ مورد مثبت مبتلا به کرونا در بیست و چهار ساعت گذشته در فارس از بروز احتمال چهارمین بهمن کرونایی در این استان خبر داد.

او ضمن اعلام خبر شناسایی بیش از هزار مورد بیمار مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، این آمار را هشداری جدی برای استان فارس دانست و افزود: در سطح جامعه، با کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متاسفانه مشاهدات تیم‌های سلامت استان در روزهای اخیر حاکی از آن است که اغلب موارد ابتلا به صورت خوشه‌های خانوادگی بوده و همین امر ضرورت توجه تمام خانواده‌ها به پرهیز از دورهمی در این ایام را ضروری می‌کند.

لطفی همچنین با اشاره به پیامدهای منفی اینگونه سهل انگاری‌های عمومی در افزایش موارد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های استان طی روزهای اخیر که بحرانی جدید را به وجود آورده است؛ بی توجهی به خطر سفرهای غیرضروری را نیز در ایجاد این شرایط موثر خواند.

پایین آمدن سن ابتلا در جامعه 

او به پایین آمدن سن ابتلا در جامعه هم اشاره و در این زمینه اظهار کرد: با وجود توصیه‌های پزشکی مبنی بر تهدید کرونا برای تمام سنین؛ برخی جوانان و نوجوانان، این توصیه را جدی نگرفته و همین امر منجر به افزایش موارد ابتلا در این گروه سنی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با وجود ایام تعطیلات نوروزی و آداب و آیین‌های هر ساله مردم در این ایام، اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که موضوع سلامت عمومی در اولویت بوده و امید است مردم استان نیز به این حساسیت که سبب حفظ سلامت خود و عزیزانشان می‌شود، توجه داشته باشند.

لطفی خاطرنشان کرد : تیم‌های مدافع سلامت استان در استمرار بیش از یک سال خدمت جانانه در سنگر مبارزه با کروناویروس، ایام تعطیلات نوروز امسال را نیز مانند سال گذشته، در عرصه‌های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی سلامت سپری کردند و ضمن قدردانی از این تلاش‌ها، امیدوارم با آگاهی و توجه مردم به شرایط ویژه کنونی که با آن مواجهیم و همچنین مشاهده مواردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان، فشار مضاعفی به تیم‌های سلامت تحمیل نشود.

او یادآور شد: در کنار تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت، تنها مشارکت و توجه مردم به بحرانی بودن شرایط کنونی، با پرهیز از ساده انگاری‌هایی نظیر برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، می‌تواند در بهبود شرایط موجود موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: استفاده جدی از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از دورهمی و تجمعات، همچنان مهم ترین توصیه‌های دست اندرکاران حوزه سلامت برای پیشگیری از ابتلای خود و عزیزانمان به این بیماری است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه