ارسال به دیگران پرینت

خوزستان | 850 بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی در حال مداوا هستند

 خوزستان  |   850 بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بستری شدند

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: پنج بیمارستان در شرایط فعلی در استان مشغول مداوای بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: تعدادی از آن‌ها بیمارستانهای معین هستند که تمام ظرفیت آن در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بیمارستان امیر المومنین(ع)، بیمارستان فاطمه زهرا(س)و بیمارستان رازی در اهواز و بیمارستان طالقانی آبادان به طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص داده شده اند.

وی افزود: در پیک دوم بیماری بیشترین رکورد بیماران بستری در حدود ۱۱۰ بیمار ثبت شد که این رقم در چهار روز گذشته اتفاق افتاد اما متوسط بیماران بستری در استان خوزستان روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: آمار جانباختگان کرونا در خوزستان همچنان تک رقمی است اما هر چه تعداد بیماران بالاتر رود ۲ هفته بعد تعداد بیماران مراقبت ویژه و متعاقب آن تعداد جانباختگان افزایش می‌یابد.

وی از دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف درخواست کرد که همکاری و اهتمام جدی برای اجرایی کردن مصوبات ستاد مدیریت کرونا استان داشته باشند.

وی گفت: همچنین با توجه به مراجعه دست جمعی برخی خانواده‌ها با علایم کرونا از مردم می خواهیم از دید و بازدیدهای خانوادگی پرهیز کنند.

ایول نژادیان افزود: با توجه به این که در شب‌های گذشته پارک‌های برخی شهرستان‌ها شلوغ بوده است از مردم استان تقاضا داریم از رفتن به پارک‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به شهادت دکتر عبدالله عسکری از کادر درمان بیمارستان رازی اهواز و تسلیت این ضایعه دردناک گفت: امروز نخستین شهید پزشک سلامت را در بیمارستان رازی تشیع کردیم، زنده یاد دکتر عسگری از جمله پزشکانی بود که با شیوع کرونا در بیمارستان حضور داشت و در طول این مدت نیز به کرونا مبتلا شده بود.

وی در خصوص عدم وجود داروهای تقلبی در استان خوزستان بیان کرد: کاملا بر چرخه دارو در استان مسلط هستیم و داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان از شرکت‌های پخش مشخصی دارو را تهییه می‌کنند و هیچ داروخانه‌ای اجازه خرید دارو، خارج از این چرخه را ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر این که هیچگونه دارو تقلبی در استان کشف نشده است خاطرنشان کرد: همه داروها برای مقابله با کرونا نیز از طرق بیمارستان‌ها در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و هیچ بیماری برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان هدایت نمی‌شود.

وی همچنین بر انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تنگی‌نفس‌های مرتبط با درخت کونوکارپوس تاکید کرد و گفت: براساس مصوبه شورای سلامت بخش عمده هرس‌ درختان کنوکارپوس انجام شده است و از سوی دیگر نیز همه داروهای تنفسی انبار و کادر درمان آموزش لازم را در این خصوص دیده است.

ابول‌نژادیان تاکید کرد: کسانی که سابقه حمله تنفسی در سال‌های قبل را داشتند حتما به پزشک خود مراجعه کنند و داروهای مورد نظر را دریافت کنند و پیش از شروع بارندگی‌ داروها را مصرف کنند از سوی دیگر به محض اینکه هوا ابری یا بارندگی شد از خانه خارج نشوند، درها و پنجره‌ها را ببندند و داروهای خود را مصرف کنند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت نسبت به تجهیز بیمارستان های استان خوزستان اهتمام و توجه بسیاری دارد و تاکنون نیز کمک‌های مختلفی به استان کرده است.

بگفته وی در حال حاضر با وجود این که وضعیت امکانات خوب است اما هنوز در برخی شهرهای استان با کمبود امکانات رو به رو هستیم به عنوان مثال بیمارستان امیدیه و رامشیر آی‌سی‌یو و سی‌تی‌اسکن ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان بیان کرد: در حال حاضر از ظرفیت بیمارستان‌های ارتش استفاده نمی شود اما بیمارستان نیروی انتظامی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه