ارسال به دیگران پرینت

آمار ‌جرایم‌ به وقوع پیوسته در مترو | «جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه»

رئیس پلیس مترو پایتخت گفت: جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه شایع‌ترین جرایم در مترو پایتخت هستند.

آمار ‌جرایم‌ به وقوع پیوسته در مترو  | «جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه»

سرهنگ سعید عطاالهی،‌ رییس پلیس مترو تهران در خصوص عملکرد ماموران پلیس مترو و آمار ‌جرایم‌ به وقوع پیوسته در مترو ، اظهار داشت: در سال 99 در مجموع 245 مورد دستگیری سارقان در حوزه های جیب‌بری، سرقت گوشی‌ تلفن همراه، زورگیری و اخاذی را داشته ایم؛ این سارقان اکثرا کسانی بودند که در حین ارتکاب جرم دستگیر شده یا شاکی‌ داشتند که بعد از مراجعه به پلیس، پلیس آگاهی مترو پیگیری کرده و این افراد را دستگیر کرده است.

سرهنگ عطاالهی درباره میزان کشف مواد مخدر در مترو اعلام کرد: در بحث مواد مخدر در طول سال 99 تاکنون، بیش از 38 کیلو و 927 گرم انواع مواد مخدر را ‌در سطح بازرسی و اجرای طرح‌های مختلف در مترو کشف کرده ایم.

وی ‌با بیان اینکه متروی تهران، یک شهر زیرزمینی است که در این شهر جمعیتی حدود یک میلیون نفر تردد دارند تصریح کرد: مترو محیط فشرده‌ای است که مکان مناسبی برای ارتکاب جرایم به وجود آورده است، بسیاری از تبهکاران این محیط را برای ارتکاب جرم انتخاب می‌کنند؛واگن‌های پر جمعیت و ازدحام، محیط و بستری برای برخی از جرایم است. 

وی افزود: ماموران پلیس در تمام ایستگاه‌های مترو به طور محسوس و نامحسوس در حال نظارت هستند و این اوضاع را تحت کنترل دارند که اگر خدای نکرده مجرمی در نقطه‌ای از واگن‌ها یا ایستگاه‌ها خواست عمل مجرمانه‌ای انجام دهد در حین ارتکاب جرم دستگیر شود.

سرهنگ‌عطاالهی اعلام کرد: بیشترین بزه طبق آمار در سال 99، جیب‌بری و سرقت گوشی تلفن همراه است، این دوبزه، جرایم شایعی در ایستگاه‌های مترو است و بعد از آن توزیع و جابه‌جایی مواد مخدر است که کشفیات مناسبی در این زمینه داشتیم. اما عموما بیشترین جرایم دو مورد اول است چون مترو پر ازدحام و شلوغ است و مجرمین یک زمان شلوغ و پرازدحام را انتخاب می‌کنند تا بتوانند عمل مجرمانه خود را عملی کنند. 

وی افزود: برقراری امنیت در فضای بسته مترو با وجود ازدحام و مسافران کار بسیار سنگینی است اما ماموران ما با تمهیدات و نظارت سعی می‌کنند جلوی جرایم احتمالی را بگیرند.

سرهنگ عطااللهی خاطرنشان کرد: شهروندان دقت داشته و زمانی که می‌خواهند سوار واگن‌ قطار شوند حواس شان جمع باشد چراکه بسیاری از مجرمین در آن زمان اقدام به سرقت می‌کنند. دومین توصیه به شهروندان این است که مراقب دستفروشان باشند، دستفروشان در واقع در پوشش دستفروشی یا اقدام به سرقت یا کلاهبرداری می‌کنند. 

رئیس ‌پلیس مترو تصریح کرد: شهروندان سعی کنند از دستفروشان خرید نکنند. بعضی از این کلاهبرداران دستگاه‌های پوز دارند که عملیات کارت را انجام می‌دهند و حتما مسافران رسید بگیرند. آنها کارت می‌کشند بعد می‌گویند عملیات موفقیت آمیز نبوده و با دوبار کارت کشیدن حساب مشتری را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس مترو خاطرنشان کرد: به غرفه‌داران در مترو هم توصیه می کنیم که وسایل شخصی و گوشی تلفن همراه خود را روی شیشه دکور مغازه قرار ندهند چرا که سارقین در قالب مشتری اقدام به سرقت گوشی‌همراه آنها می کنند.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه