ارسال به دیگران پرینت

49 باند حرفه‌ای در سومین طرح کاشف پایتخت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی پلیس پایتخت گفت: در سومین طرح کاشف، ۲۴۴ سارق که داری سوابق متعدد جرم بودند و در قالب ۴۹ باند اقدام به سرقت، زورگیری، گوشی قاپی می‌کردند، دستگیر شدند.

49 باند حرفه‌ای در سومین طرح کاشف پایتخت دستگیر شدند

سردار «حسین رحیمی» روز سه‌شنبه در حاشیه سومین مرحله از طرح کاشف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جدید با استفاده از ظرفیت پلیس اگاهی و امنیت اقتصادی اجرای این طرح ادامه یافت، افزود: ۵۳ نفر از محکومین فراری که سال‌های سال خود را معرفی نکرده بودند دستگیر شدند و همچنین در این طرح هشت سلاح جنگی و سرد کشف شد.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از کسانی که در این طرح دستگیر شدند دارای سوابق کیفری هستند و چهار هزار فقره از اموال سرقتی مردم کشف شده‌است.

رئیس پلیس فاتب با بیان اینکه افراد چهار باند جعل و کلاهبرداری با هزار فقره جعل دستگیر و همچنین باند ۱۰ نفره‌ای که ۱۰ کیلوگرم طلا از آن‌ها کشف شد دستگیر شدند، تصریح کرد: باند سازنده طلاهای کم عیار که سال‌های سال فعالیت داشتند شناسایی شدند که این افراد بالغ بر ۴۰۰ کیلوگرم مس را در طلاها مخلوط می‌کردد.

سردار رحیمی همچنین اظهار داشت: ۲۰ نفر از قاچاقچیان عمده کالا دستگیر و بالغ بر پنج هزار قلم لوازم خانگی، صنعتی و تجهیزات چاپ قاچاق کشف شد.

رییس پلیس فاتب با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه در این طرح ۱۲ میلیارد تومان است، گفت: در چهار ماه اول امسال ۴۲ درصد افزایش کشفیات در قاچاق کالا را داریم.

توضیحاتی درباره کلیپ های پخش شده در فضای مجازی در مورد وقایع پارک ملت و سعادت آباد

سردار رحیمی با اشاره به حوادث اخیر مربوط به پارک ملت و سعادت آباد گفت: همه ساله در روز عید قربان افغانستانی‌های عزیز در میدان آزادی جمع می‌شدند و این روز را به همدیگر تبریک می‌گفتند امسال این تجمع در پارک ملت برگزار شد که بلافاصله بعد از مطلع شدن، پلیس برای حفظ امنیت افراد در محل حاضر شد اما رفتارهای نادرستی از سوی تجمع کنندگان مشاهده شد که در این راستا ۱۹ نفر که ۵ نفر از آنها تهیه کنندگان پرچم طالبان بوده و حتی آن پرچم‌ها را به صورت دست نویس نوشته و از این تجمع عکس و فیلم گرفته بودند دستگیر و روانه زندان شدند و باقی افراد هم به کشورشان فرستاده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با حادثه سعادت آباد هم دو گروه که در خارج از تهران زندگی می‌کردند و سابقه فروش موادمخدر را داشتند بر اثر اختلاف و درگیری در مسائل ضداخلاقی اقدام به تیراندازی کرده بودند که ۵ نفر در این رابطه دستگیر شد.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: متهمینی که دستگیر می‌شوند به دلیل وجود کرونا در ۱۱ پایگاه پلیس آگاهی توزیع می‌شوند تا ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و تا به امروز هیچ گونه از این بیماری در بازداشتگاه‌های پلیس مشاهده نشده و بازداشتگاه‌های ما روزی دوبار ضدعفونی می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

 

منبع : جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه