ارسال به دیگران پرینت

افزایش مراکز توزیع عمده گوشت مرغ در تهران به ۴ مرکز

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با نزدیک شدن به شب عید و افزایش تقاضا شبکه توزیع پاسخگوی نیاز نبود بنابراین برای رفع این مشکل در تهران مراکز توزیع عمده فروشی گوشت مرغ گرم به ۴ مرکز افزایش یافت.

افزایش مراکز توزیع عمده گوشت مرغ در تهران به ۴ مرکز

«رضا سالمی» روز یکشنبه درباره وضعیت توزیع گوشت مرغ برای متعادل شدن قیمت ها در بازار، افزود: با توجه به ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن‌ماه، به طور قطع گوشت مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز به اندازه کافی تامین شده اما مشکل اصلی محدودیت در شبکه توزیع است.

وی با بیان اینکه توزیع گوشت مرغ در شبکه عمده فروشی و خرده فروشی با افزایش تقاضای شب عید متناسب نیست، اظهارداشت: اکنون روزانه بین هفت هزار تا  هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که به اندازه نیاز کشور است و کمبودی در تولید نداریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه نیاز تولید کنندگان به نهاده ها به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شده است، تصریح کرد: در گذشته، گوشت مرغ  تولیدکنندگان استان تهران یا برخی کشتارگاه های استان ها که وارد تهران می شد به طور عمده به میدان بهمن می رفت یعنی تنها یک مرکز عمده توزیع گوشت مرغ در تهران داشتیم اما با دستور وزیر جهاد کشاورزی مراکز عرضه گوشت گرم را از یک میدان به چهار میدان افزایش داده ایم.

وی اضافه کرد: اکنون مرکز توزیع میدان پیروزی،  سردخانه تهران پارس به شبکه توزیع گوشت مرغ گرم اضافه شده و روز دوشنبه یک مرکز توزیع دیگر در یکی از میادین غرب تهران نیز راه اندازی می شود.

سالمی گفت: بنابراین از این پس صنوف و فروشگاه های زنجیره ای که پیش از این نیاز خود را از میدان بهمن تامین می کردند می توانند از میادین نامبرده تهیه کنند که در این صورت محصول سریعتر به توزیع خرده فروشی می رسد و ازدحام میدان بهمن کاهش می یابد.

 

توزیع روزانه یک هزارو ۲۰۰ تن گوشت مرغ در مراکز عمده فروشی و میادین 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: با توجه به افزایش تعداد مراکز عمده فروشی توزیع گوشت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به افزایش حجم عرضه نیز کرده به طوری که اکنون روزانه نزدیک ۹۰۰ تن گوشت مرغ گرم و حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد در این مراکز عرضه می شود.

وی اضافه کرد: پیش از این روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن گوشت مرغ گرم در میدان بهمن و بین ۱۰ تا ۲۰ تن مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

سالمی ادامه داد: صنوف دارای پروانه کسب معتبر،  مباشرین شهرستان های استان تهران و فروشگاه‌های زنجیره ای می‌توانند با ارایه مدارک مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عمده توزیع گوشت مرغ تامین کنند.

وی اظهارداشت: همچنین برای کاهش فشار بر بازار گوشت مرغ گرم  و متعادل کردن قیمت ها، مراکز عمده مصرف مانند تالارها،  رستوران ها،  مراکز نظامی و انتظامی و بیمارستان ها نیز می توانند مرغ منجمد مورد نیاز خود را از ادارات شرکت پشتیبانی استان ها تامین کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم برای مراکز عمده فروشی ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان و برای خرده فروشی ها حداکثر ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد درب سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام  ۱۴ هزارتومان و برای خرده فروشی ۱۵ هزارتومان است.

سالمی تصریح کرد: توزیع گوشت مرغ گرم و منجمد در فاز اول تا پایان فروردین ماه ادامه دارد و  فاز دوم آن برای ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 

توزیع روزانه نزدیک ۱۵۰ تن گوشت مرغ گرم و منجمد در استان البرز

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: به دلیل نزدیکی تهران و کرج و کاهش بار روانی موجود در بازار دو شهر،  اکنون روزانه بین ۱۰۰ تا  ۱۵۰ تن گوشت مرغ گرم و منجمد در استان البرز توزیع می شود.   

سالمی اظهارداشت: یک مرکز عمده فروشی در کرج ایجاد شده که مرغ تازه گرم وارد این مرکز و از سوی دیگر مرغ منجمد مورد نیاز در میادین میوه و تره بار و صنوف منتخب استان البرز می شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه