ارسال به دیگران پرینت

واردات گوشت از برزیل امسال به ۳۰ هزار تن کاهش‌یافته

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۱۷۰ هزار تن گوشت منجمد از برزیل وارد شد اما امسال به ۳۰ هزار تن کاهش‌یافته و در این زمینه با ۸۵ درصد خودکفایی روبه‌رو هستیم و تمام نیاز کشور در شرایط سخت تأمین می‌شود.

 واردات گوشت از برزیل امسال به ۳۰ هزار تن کاهش‌یافته

 مرتضی رضایی عصر امروز در آیین افتتاح دامداری 4 هزار رأسی با قابلیت شیردوشی به روش روتاری با اشاره رشد چشمگیر تولید در کشور اظهار داشت: در سال‌های ابتدایی انقلاب 2.5 میلیون تن شیر خام در کشور تولید می‌شد اما در حال حاضر به بیش از 11 میلیون تن رسیده و همچنین جمعیت کشور از 36 میلیون نفر به 84 میلیون نفر است که موجب افزایش 5 برابری تولید شده است.

وی افزود: سرانه مصرف شیر خام از 60 کیلوگرم به بیش از 110 کیلوگرم افزایش‌یافته اما سرانه تولید بیشتر است زیرا صادرات این محصول نیز به سایر کشورها انجام می‌شود البته ما در گذشته به واردات وابسته بودیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: پیش از این کره حیوانی و تخم‌مرغ جزو محصولاتی بود که واردات آن سبب سرشکستگی بود اما در حال حاضر با افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ میزان تولید این محصول یک‌میلیون و 30 هزار تن است که در حدود 70 هزار تن توان صادرات در این حوزه را داریم.

رضایی بیان کرد: ضریب نفوذ دانش و تکنولوژی در صنعت دامپروری کشور در تمامی عرصه‌ها بسیار پیشرو بوده و با توجه به شرایط سخت و وجود ویروس کرونا تولید در این عرصه ادامه دارد و پرسنل در حال خدمت به‌صورت شبانه‌روز هستند که این نشان از تعهد و عشق به کار است.

وی ابراز داشت: بحث کارآفرینی از دیگر موضوعات مهم است و کشور در شرایط کنونی به ایجاد اشتغال نیازمند بوده و بیکاری در میان افراد جوان و میان‌سال وجود دارد که با این افتتاح‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در کنار افزایش تولید باعث اشتغال‌زایی صدها نفر در هر پروژه شده است که اقدام ارزشمندی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز کارآفرینی مهم‌تر از افزایش تولید است زیرا با وجود تحریم‌های سنگین با کمک تولیدکنندگان سراسر کشور نیاز اصلی مردم مانند شیر، گوشت و تخم‌مرغ تأمین می‌شود که بیانگر بی‌اثر بودن تحریم‌ها و یافتن راه عبور از آن است.

‌رضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته 170 هزار تن گوشت قرمز منجمد از برزیل وارد شد که امسال به 30 هزار تن جهت تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کاهش‌یافته که از خروج یک میلیارد دلار ارز جلوگیری کرده است و در این زمینه با 85 درصد خودکفایی روبرو هستیم و تمام نیاز کشور در شرایط سخت تأمین می‌شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه