ارسال به دیگران پرینت

۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قرار گرفتن ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

دکتر فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: شهرستان های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، خرمشهر، رامهرمز، شادگان، هویزه، کارون، دشت آزادگان و ماهشهر اکنون به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت  قرمز قرار دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند افزود: انتظار داریم که پروتکل های بهداشتی رعایت شود و مردم از ترددهای درون شهری، تجمعات خانوادگی و دورهمی ها بپرهیزند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه موارد ابتلا به بیماری و بستری ها در حال افزایش است گفت: از دید ما حتی ابتلا به سرماخوردگی یک نوع کرونا است و مردم در صورت داشتن علائم باید هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش آمار بیماران بستری در بیمارستان ها تعداد فوتی های استان بالاتر رفته و نسبت به روزهای گذشته ۵۲ درصد افزایش فوتی داشتیم لذا از مردم خواهش می کنم که مراعات کنند و در مجالس عروسی و عزا شرکت نکنند.

ابول نژادیان گفت: مردم از رفت و آمد در شهرستان های قرمز و نارنجی خودداری کرده تا پیک سوم بیماری از استان خارج شود. زنگ خطر ابتلا به کرونا در استان به صدا درآمده و باید مراقبت های خود را شدیدتر و از تردد در اماکن عمومی خودداری کنیم.

وی افزود: پیش از این شهرستان های خرمشهر و رامهرمز نارنجی بودند اما شرایط به گونه ای پیش رفت که این ۲ شهرستان قرمز شدند. شهرستان هایی که در وضعیت زرد و آبی هستند نباید تصور کنند که کار تمام شده و پروتکل های بهداشتی را کنار بگذارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر تخت های آی سی یو در بیمارستان های استان در حال تکمیل شدن است و این موضوع باعث می شود که نتوانیم به دیگر بیماران کرونایی خدمت رسانی کنیم لذا مردم باید محافظ سلامت خود باشند.

ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد ممنوع است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه