ارسال به دیگران پرینت

آمادگی ۱۴۰ هزار تخت برای خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا در طرح شهید سلیمانی

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در طرح شهید سلیمانی، ۱۴۰ هزار تخت هتل، مهمانسرا و خوابگاه های شیک و مجهز در کشور برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی آماده شد.

آمادگی ۱۴۰ هزار تخت برای خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا در طرح شهید سلیمانی

 پیرحسین کولیوند در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد در خصوص فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور در سال گذشته اظهار کرد: در این مدت تعداد بالگرد‌ها به ۴٧ فروند افزایش یافت و برای ١٠٠٠ موتورلانس قرار داد بستیم که به زودی به ناوگان اضافه خواهد شد، ٢٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس را هم با شرکت ایران خودرو دیزل قرارداد منعقد کردیم که طی روز‌های آینده رسماً اعلام و تا سه یا چهار ماه آینده به ناوگان اضافه خواهد شد. برای خرید آمبولانس‌های دیگر هم پیگیر هستیم تا خدماتمان گسترده‌تر شود.

وی در خصوص اورژانس ریلی و دریایی نیز گفت: اورژانس ریلی و دریایی از خدمات ویژه و اولیه‌ای بود که در سال گذشته در ایام غدیر راه اندازی و به ناوگان اضافه شد.

کولیوند با اشاره به حضور خانم‌ها در میان دانشجویان فوریت‌های پزشکی گفت: جذب نیروی خانم در این دانشگاه‌ها اقدام بزرگی بود که در حال حاضر ٣٠ درصد ظرفیت دانشگاه‌های فوریت‌های پزشکی را خانم‌ها تشکیل دادند که این اولین گروه اورژانس بانوان است و به ظرفیت ما اضافه خواهد شد. جذب نیروی انسانی با تقریبا تعداد ۵٣٠٠ نفر در آزمونی که ٢۴ بهمن برگزار می‌شود نیز در فعالیت‌های اورژانس قرار گرفته است.  

کولیوند گفت: ١٧٠ پایگاه در سال گذشته و به خصوص این ایام به سیستم اورژانس اضافه شده و به بهره برداری رسیده است.  

وی در خصوص فعالیت‌های اورژانس درباره مقابله با بیماری کرونا گفت: در کرونا فعالیت‌های گسترده منحصر به فردی اورژانس داشته که دیسپچ خود را داشت و به عنوان مسئول قرارگاه پشتیبانی شهید سلیمانی پیگیری‌های لازم انجام شد، بنابراین حدود ١۴٠ هزار تخت هتلی و مهمانسرا را برای مراکز مراقبت سلامت آماده کردیم که کمک خیلی خوبی بود. همچنین در حدود ٩ سرفصل و اقدام ویژه برای خدمات کرونا انجام شده است که در این مسیر هم ٩ شهید فوریت پزشکی تقدیم کردیم و حدود ۶٢٠٠ نفر از همکاران به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: خوشبختانه در بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم و سطح تخصصی همکاران هم گام‌های خوبی برداشتیم و تا به امروز شکایت و نارضایتی در خصوص خدمت‌رسانی اورژانس نداشتیم و خدماتی هم که به صورت ویژه باید انجام می‌دادیم به صورت گسترده انجام شد.

رییس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: اقدام مهمی که در این سال انجام شد طراحی نرم افزاری بود که برای مکان یابی افرادی که با ما تماس می‌گیرند صورت گرفت و این باعث شد که هم به محل مورد نظر برسیم و هم سرعت خدمت‌رسانی افزایش پیدا کند.

 

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه