ارسال به دیگران پرینت

آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن) ابری همراه با وزش باد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در ۲۷ استان کشور طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن) خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.


آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن) ابری همراه با وزش باد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در ۲۷ استان کشور طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن) خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت و گو اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز (۱۰ بهمن) بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های گیلان و مازندران نیز بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی فردا (۱۱ بهمن) بارش در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی ادامه دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود از بعد ازظهر فردا از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شود، تصریح کرد: عمده فعالیت سامانه بارشی طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) در شمال شرق خواهد بود و به تدریج از اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود. طی روز دوشنبه (۱۳ بهمن) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۱۰ بهمن) در استان‌های اردبیل، مناطقی از گیلان، لرستان، ایلام و خوزستان وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: طی فردا (۱۱ بهمن) سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد و در استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان شدید خواهد بود همچنین طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز در استان‌های تهران به ویژه جنوب استان، البرز، سمنان و خراسان رضوی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

احتمال کولاک برف و خطر ریزش بهمن در برخی مناطق

ضیاییان افزود: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ بهمن) باتوجه به بارش برف همراه با وزش باد در شمال غرب و غرب به‌ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی احتمال کولاک برف و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی خطر ریزش بهمن وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمال خلیج فارس طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۱ و ۱۲ بهمن) مواج است، تصریح کرد: طی روز دوشنبه (۱۳ بهمن) کل خلیج فارس مواج خواهد بود. دمای هوا نیز از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بین شش تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در شمال غرب و غرب بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن) ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای یک حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه