ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت | خیزش کرونا در برخی استان‌ها آغاز شد

معاون کل وزیر بهداشت با بیان "مهمترین بسترهای نگرانی شیوع کرونا در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج، حمل و نقل عمومی است" گفت: خیزش جدید این بیماری در برخی از استان‌ها آغاز شده است .


معاون وزیر بهداشت  |   خیزش کرونا در برخی استان‌ها آغاز شد

ایرج حریرچی ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای البرز اظهار داشت: البرز در مقابله با کرونا بسیار موفق عمل کرده و این امر در 6 هفته اخیر نمود بیشتری داشته  است.

وی افزود: پیش از این الگوی بیماری در البرز مشابه تهران بود و جای خرسندی دارد که استان البرز توانسته مسیر خود را از پایتخت جدا کند و میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

حریرچی با بیان اینکه مهمترین دستاورد البرز در روزهای اخیر این است که در برخی از روزها حتی یک مورد مرگ ناشی از کرونا نیز در این استان گزارش نشده است؛ گفت: برای این توفیق بزرگ که در راستای سلامت مردم است، از مدیریت استاندار البرز و تلاش‌های رئیس و مجموعه علوم پزشکی استان قدردانی می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: همچنان نگران هستیم که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری، موجبات شدت گرفتن بیماری را فراهم کند چراکه مواردی از ویروس جهش یافته در برخی نقاط دنیا مشاهده شده و باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که از ورود این ویروس جلوگیری کنیم.

وی گفت: مهمترین بسترهای نگرانی در کلانشهرهایی مانند تهران و کرج، حمل و نقل عمومی است؛ چرا که امکانات و ظرفیت لازم در این راستا وجود ندارد.

حریرچی افزود: از مردم درخواست می‌شود که خروج از منزل را به حداقل برسانند؛ متاسفانه ترددها در این برهه از سال نسبت به سال قبل تنها 5 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: جای خرسندی دارد که هیچ یک از استان‌های کشور در شرایط قرمز نیستند و 19 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند ولی متاسفانه در برخی از استان‌ها خیزش جدیدی از بیماری دیده شده و در 2 استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در افراد 7 تا 18 سال یافت شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه