ارسال به دیگران پرینت

داوطلبان کرونایی اجازه حضور درجلسات آزمون‌ها را ندارند/برگزاری آزمون کرونایی ها درشرایط متفاوت

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه داوطلبان مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس نباید در جلسه آزمون های پیش رو حضور داشته باشند، گفت: این افراد باید فرم خوداظهاری که منتشر خواهند شد، را تکمیل کنند تا در شرایط متفاوت آزمون خود را ارائه دهند.

داوطلبان کرونایی اجازه حضور درجلسات آزمون‌ها را ندارند/برگزاری آزمون کرونایی ها درشرایط متفاوت

دکتر علیرضا رئیسی ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌های پیش رو در کشور پرداخت و اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که آزمون‌ها به دلیل شیوع کرونا در کشور لغو نشوند؛ به همین جهت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون‌های ایمن تدوین کرده ایم.

 وی در ادامه تصریح کرد: براساس استانداردهایی که ما در پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون‌های سراسری در نظر گرفته ایم، میزان فضایی که باید برای هر فرد اختصاص داده شود افزایش یافته است و می توان گفت سلامت دانشجویان با اجرای دقیق این پروتکل تامین خواهد شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت تاکید کرد: ما برای شرایط مختلف برگزاری آزمون‌ها پروتکل‌های متفاوتی را تنظیم کرده‌ایم مثلاً اگر آزمون در یک فضای سرپوشیده برگزار شود یک نوع پروتکل و اگر هم در فضای باز برگزار شود پروتکل‌های دیگری را اجرا خواهیم کرد اما در فضای سرپوشیده آزمون‌ها باید تهویه مناسبی قرار داشته باشد و تعداد افرادی که در این فضا قرار می‌گیرند باید استاندارد باشد؛ ضمن اینکه زمان حضور افراد در حوزه های امتحانی نیز باید مطابق دستورالعمل باشد.

دکتر رئیسی تاکید کرد: براساس پروتکل‌های تدوین شده برای موارد فوق، از ورود افراد دارای علامت به حوزه های برگزاری آزمون‌های سراسری جلوگیری می‌کنیم؛ ضمن اینکه داوطلبان بیمار به هیچ عنوان نباید در جلسه آزمون حضور داشته باشند در این شرایط است که می‌توانیم عنوان کنیم که پروتکل‌های اجرای آزمون‌ها رعایت شده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌های پیش روی کشور است و این وزارتخانه در نظارت‌های خود بر نحوه اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های برگزاری امتحان تاکید دارد و اگر در مناطق قرمز و یا حتی سفید این پروتکل‌ها با دقت اجرایی نشوند امکان برگزاری آزمون در آن حوزه وجود ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشجویان قبل از برگزاری آزمون‌ها در سامانه خود اظهاری ثبت‌نام کنند و بر این اساس شرایط برگزاری آزمون برای داوطلبانی که به این ویروس مبتلا و یا مشکوک هستند متفاوت خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه