ارسال به دیگران پرینت

روزانه ۳۳ تانکر آب آشامیدنی به غیزانیه ارسال می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در اهواز گفت: روزانه ۳۳ سرویس آب آشامیدنی سالم توسط تانکر به مناطق مختلف بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز ارسال می‌شود و تاکنون ۱۶ هزار بسته آب یک و نیم لیتری نیز بین اهالی این منطقه توزیع شده است.

روزانه ۳۳ تانکر آب آشامیدنی به غیزانیه ارسال می‌شود.

به نقل از سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، سرهنگ پاسدار عباس ممبینی بیان کرد: باتوجه به شرایط خاص منطقه غیزانیه و مشکلاتی که در زمینه آب رسانی وجود داشت، حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت ۶ تانکر را برای آبرسانی به این منطقه اختصاص داد که پنج تانکر دیگر برای خدمت رسانی اضافه شد.

وی افزود: در مجموع ۱۱ تانکر و هر تانکر روزانه در سه مرحله آب آشامیدنی سالم را به غیزانیه می‌رسانند و امید است بخشی از نیازهای مردم این منطقه تامین شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت ادامه داد: در گام نخست پروژه انتقال آب به غیزانیه شرکت نفت نیز برای تامین بخشی از اعتبار این پروژه وارد عمل شده و تانکرهای آبرسانی بسیج شهید تندگویان نیز تا رفع کامل مشکل آب در غیزانیه خدمت رسانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: همچنین شرکت ملی نفت در رزمایش کمک مومنانه و همدلی نیز ۱۸ هزار بسته غذایی را تحویل سپاه، فرمانداری و استانداری داده و چهار پایگاه حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان نیز توانسته در منطقه غیزانیه ۴۷ حسینیه، مسجد و ۵۰ واحد مسکونی را تعمیر و بازسازی کند.

وی ادامه داد: باتوجه به محرومیت منطقه غیزانیه فعالیت و خدمات رسانی گروه‌های جهادی این پایگاه بسیج بیشتر شده و تا بهبود شرایط در کنار مردم خواهیم بود.

پیش از این نیز روز شنبه حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان گفت که گام نخست پروژه انتقال خط آبرسانی به روستاهای غیزانیه از توابع شهرستان اهواز عصر روز شنبه و یک هفته زودتر از موعد تعیین شده توسط این شرکت به پایان رسیده است.

وی همچنین گفته بود که با اتمام گام نخست این پروژه، شرکت آب و فاضلاب توانایی انتقال حداقل ۹هزار و حداکثر ۱۷هزار مترمکعب آب در شبانه روز از تاسیسات شیبان به ایستگاه پمپاژ صفیره را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان همچنین ابراز امیدواری کرده بود که با توسعه و بازسازی تصفیه خانه شیبان و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال جدید و همچنین توسعه و بازسازی ایستگاه پمپاژ صفیره در گام جدید ، دیگر کمبود آب نخواهیم داشت و پمپ صفیره می‌تواند به طور ۲۴ ساعته در مدار باشد.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

سال ۹۶پس از بازدید استاندار خوزستان از غیزانیه، به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان دستور رسیدگی به وضعیت آب شرب این منطقه داده شد اما این پروژه توسط آبفار خوزستان به سرانجام نرسید. با تعلل شرکت آبفار خوزستان در اجرای طرح آبرسانی به این منطقه استاندار خوزستان در فروردین سال ۹۷ آبرسانی به قسمت غربی این بخش از اهواز را به سازمان آب و برق خوزستان سپرد تا به گفته وی بخشی از تعلل شرکت آبفار در اجرای طرح آبرسانی جبران شود.

در نهایت پس از  ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی با شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان اجرای این پروژه در خرداد ۹۹ به آبفای خوزستان محول شد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه