ارسال به دیگران پرینت

کولیوند:

افراد در قرنطینه خانگی مشمول دریافت خدمات رایگان هستند

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره هزینه‌های طرح شهید سلیمانی برای مبتلایان به کرونا گفت: پذیرش افراد در مراکز مراقب سلامت هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد.

افراد در قرنطینه خانگی مشمول دریافت خدمات رایگان هستند

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، دکتر پیر حسین کولیوند در نشست خبری که به صورت ارتباط تصویری برگزار شدافزود: مبتلایان به کرونا باید جداسازی شوند و در طرح محله محور شهید سلیمانی برای افرادی که در خانه‌ها امکان جداسازی دارند فقط پایش و رصد انجام می‌شود و برای افرادی که امکان جداسازی ندارند هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را در نظر گرفتیم تا آن‌ها را از سایر اعضا خانواده تا زمان بهبودی جدا کنیم.

انجام بیماریابی توسط گروه‌های متعدد

دکتر کولیوند با بیان اینکه قرارگاه شهید سلیمانی در راستای بیماریابی فعالیت می‌کند، گفت: این طرح با همت وزارت بهداشت، بسیج، هلال احمر و... اجرا شده است. بر اساس هدف گذاری پیش می‌رویم و با همت هموطنان عزیز در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: گروه‌های متعدد اقدامات بیماریابی را انجام می‌دهند. مبتلایان به کرونا باید جداسازی شوند. افرادی که در خانه برای آن‌ها امکان جداسازی وجود دارد خدمات و درمان را به صورت پایش و رصد دریافت می‌کنند. از سوی دیگر افرادی که امکان قرنطینه در خانه را ندارند تا زمان بهبودی در مسافرخانه‌ها و هتل‌ها نگهداری می‌شوند.

 

امکانات برای ارائه خدمات به بیماران در طرح شهید سلیمانی مهیا است

آقای کولیوند افزود: در راستا طرح شهید سلیمانی تمامی دستگاه‌ها فعال بوده و در امر خدمات رسانی دریغ نکرده و همدلی جدی بین تمامی دستگاه‌ها وجود دارد. در جلسه با هلال احمر مرادیان معاون هلال احمر ماموریت این اقدامات را بر عهده گرفته و امکانات مناسب این سازمان را در اختیار قرار داد.

وی اضافه کرد: هلال احمر، وزارت ورزش، قوه قضائیه، وزارت گردشگری، ستاد کل نیرو‌های مسلح و تمامی نهاد‌ها و دستگاه پای کار آمدند و لیست هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانسراها، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌ها در اختیار قرارگاه قرار گرفته است و به نوبت از هرکدام از این محل‌ها استفاده می‌کنیم.

روند درمان و معاینه بیماران چگونه است؟

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: برای مراکز مراقبت سلامت علاوه بر اسکان و خدمات رفاهی که به طور معمولی هتل‌ها ارائه می‌دهند علائم سلامت مانند ویزیت هم انجام می‌شود. متخصصانی مانند متخصصان بیماری‌های واگیردار در مراکز حضور دارند، البته این نکته را هم یادآوری کنم که در مراکز مراقبت سلامت کار درمانی انجام نمی‌شود و اگر بیماری نیاز به خدمات درمانی داشته باشند به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

به گفته وی در این طرح از تجربیات بین المللی نیز استفاده شده است.

۱۲۰ هزار ظرفیت تخت برای طرح سلیمانی

رییس اورژانس کشور ادامه داد: تا به امروز بالغ بر ۱۲۰ هزار تخت در مراکز مختلف برای اجرای طرح جداسازی بیماران مبتلا به کرونا آماده و در اختیار قرارگاه قرار گرفته است، اولویت اول ما هتل‌ها است و بعد به ترتیب مهمانسرا‌ها و خوابگاه و دیگر مکان‌ها است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیات امنای ارزی تمامی تجهزات برای افراد را تامین کرده و اقدامات لازم برای تامین امکانات این قرارگاه انجام شده است.

افراد در قرنطینه خانگی مشمول دریافت خدمات رایگان هستند

دکتر کولیوند در خصوص هزینه‌های این طرح برای مبتلایان به کرونا افزود: پذیرش افراد در مراکز مراقب سلامت هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارند؛ مراکز مراقبت سلامت سه ورودی دارد، اولین روش از طرف بیمارستان‌هاست افرادی که دیگر نیاز به درمان‌های بیمارستانی ندارند از بیمارستان‌ها به این مراکز منتقل می‌شود، دومین روش زمانی است که فرد مبتلا به کرونا شده است، اما نیاز به حضور در بیمارستان‌ها ندارد و سومین روش افرادی هستند که از طریق بیماریابی در دوره کمون بیماری هستند، تمامی این افراد در مراکز طرح شهید سلیمانی تحت پذیرش و خدمات رسانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در سازمان اورژانس را کمبود نیروی انسانی است تصریح کرد: ۴ هزار نفر از همکاران به ویروس کرونا مبتلا و ۸ نفر به شهادت رسیده اند و این افراد به شکل جهادی به فعالیت می‌پردازند و معاینات به شکل علمی انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره ظرفیت مساجد گفت: فعلا برای اقامت در مساجد ظرفیتی وجود ندارد، چون اولویت با هتل‌ها و مهمانسراهاست و در الویت‌های بعدی از ظرفیت شبستان و مساجد استفاده می‌شود.

هیچ تمایزی میان افراد برای پذیرش در مراکز مراقب سلامت وجود ندارد

وی گفت: عامل انتقال بیماری کرونا ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد، هدف ما کنترل ویروس است و تمامی افراد کشور چه ایرانی چه غیرایرانی در این طرح می‌توانند خدمات دریافت کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه