ارسال به دیگران پرینت

ساخت مدرسه یادبود جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراین توسط دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه شریف از ساخت مدرسه‌ای توسط این دانشگاه در مناطق محروم برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ستارگان خاموش حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی خبر داد.

ساخت مدرسه یادبود جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراین توسط دانشگاه شریف

دکتر محمود فتوحی در مراسم یادبود فرزندان دانشگاه که به مناسبت سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف که با حضور روسای دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت و دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هجدهم دی ماه سالگرد حادثه جانکاه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی از راه رسید و بار دیگر جان‌های ما را در رنج و اندوه فرو برد. جان باختن ۱۷۶ انسان بی‌گناه از جمله ۱۶ دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و نیز تعدادی از دانش‌آموختگان ارزنده دیگر دانشگاه‌های کشور، جامعه ما را در بهت و اندوهی عمیق فرو برد.

وی تاکید کرد:  هیچ چیز نمی‌تواند به سادگی تسلی بخش غم و ماتم خانواده‌های عزادار و دوستان و آشنایان داغدار آنها باشد جز اینکه از خداوند بزرگ بخواهیم که رحمت و مغفرت خود را برای این شهدای عزیز از دست رفته و صبر و تحمل و آرامش را برای خانواده‌ها و دوستان آنها نازل کند.

 

 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ستارگان خاموش، خانواده دانشگاه صنعتی شریف در حال ساخت مدرسه‌ای در یکی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان است که به همت یکی از همکاران دانشگاه شریف انجام گرفته است. 

فتوحی تاکید کرد: همچنین تعدادی گرنت پژوهشی با عنوان یادبود فرزندان دانشگاه برای کارهای تحقیقاتی که دارای اثرات اجتماعی باشند طراحی شده که جزئیات آن از طریق معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده، دوستان، اساتید و دانشجویان دانشگاه گفت: اگرچه ما نمی‌توانیم گذشته را تغییر دهیم ولی باید از آن درس بگیریم تا در آینده از وقوع خطاهای مشابه و از دست رفتن سرمایه‌های عظیم انسانی جلوگیری شود.

در ادامه دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه جلسه بار دیگر سالگرد عروج مسافرین سانحه هوایی را تسلیت گفته و افزود: یکسال از این مصیبت بزرگ که کام تمام مردم ایران به ویژه جامعه دانشگاهی را تلخ کرد سپری شد. این حادثه یک امتحان بزرگ الهی بر همه ما و خانواده‌های این عزیزان بود. دانشگاه علم و صنعت ایران نیز چند تن از دانش‌آموختگان خود را در این حادثه از دست داد. یاد و خاطره‌شان را گرامی می‌داریم و مطمئنیم که همه این شهدا قرین رحمت الهی بوده و در بهشت جاودان متنعم هستند. 

همچنین  دکتر علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی این حادثه دردناک را شوک بزرگی به ملت ایران خواند و در ادامه گفت: عزیزان از دست رفته فرزندان این ملت بودند و تمامی خانواده‌های ایران در این حادثه تلخ غمگین شدند.

 

دکتر صالحی تمامی دانشجویان حادثه هواپیمای  اوکراین را شهیدان راه علم خواند و گفت: تمامی بازماندگان این  دانشجویان را بنا به آیات الهی به صبر و بردباری فرا می‌خوانم.

وی تاکید کرد: در واقع  یک معلم شاگردان خود را همچون فرزندانش دوست دارد و یک معلم نسبت به دو گروه حسادت نمی‌کند که اگر از او پیشی گیرند، گروه اول فرزندانش و گروه دوم شاگردانش. دانشجویان سانحه هواپیمای اوکراین فرزندان معنوی ما بودند ما را در غم خود شریک بدانید.

در پایان برنامه دکتر عادل فردوسی‌پور استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف با خانواده‌های دانشجویان حادثه هواپیمای اوکراین ابراز همدردی کرد و افزود: ایران عزیزمان بهترین‌های خودش را در این سانحه از دست داد که این افراد به دنبال آینده‌ای بهتر رفته بودند. این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است، امیدواریم همواره اتفاقات بهتر برای کشورمان ایران رقم بخورد.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه